Avatar billede taekkemand Nybegynder
26. august 2010 - 19:06 Der er 5 kommentarer

formmail

Hej alle.

Sider med en formmail fra dandomain som jeg ikke kan få til at virke. måske er hele galt jeg er ikke en ørn til dette.

jeg får ingen af de indtastninger jeg laver retur bare en tom mail med punkterne. scriptet ser sådan ud.

<form action="http://scripts.dandomain.dk/formmail.asp" method="post">
<input type="hidden" name="DToMail" value="Taekkefirma@troelsdue.dk">
<input type="hidden" name="DToName" value="Dit Navn">
<input type="hidden" name="DMailSubject" value="emne,rygning">
<input type="hidden" name="DSortFields" value="Adresse ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" By Navn  ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" Adresse på hus der skal tækkes ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" By Navn2 ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" telefon ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" email ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" antal tækket m2 ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" ja nedtagning ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" nej nedtagning ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" ja tømre ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" nej tømre ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" rygning ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" kragetræ ">
<input type="hidden" name="DSortFields" value=" Ydeligere bemærkninger ">
<input type="hidden" name="Dfailure_URL" value="http://www.troelsdue.dk./index/fejl.htm">
<input type="hidden" name="DSuccess_URL" value="http://www.troelsdue.dk/index/ok.htm">
<input type="hidden" name="DDynamicOutput" value="yes">
Navn............... : <input type="text" size="30" name="By Navn"><br>
Adresse........... : <input type="text" size="30" name="Adresse">---Adresse på hus der skal tækkes..<input type="text" size="27" name="Adresse på hus der skal tækkes"><br>
Postnr. by........ : <input type="text" size="30" name="By Navn2">---Postnr.by....................................<input type="text" size="27" name="By Navn"><br>
Evt. telefon.......: <input type="text" size="30" name="telefon"><br>
Email ...............: <input type="text" size="30" name="email"><br>
Antal m2 der ønskes tækket: <input type="text" size="15" name="antal tækket m2">---Huset tagflade<br>
Nedtagning af bestående tag:.......ja<input type="checkbox" name="ja nedtagning " value="valgt">
Nej<input type="checkbox" name="nej nedtagning" value="valgt" checked="checked">
Lægtearbejde/tømrearbejde:.......ja<input type="checkbox" name="ja tømre" value="valgt">
Nej<input type="checkbox" name="nej tømre" value="valgt" checked="checked"><br>
Rygning/mønning (huset længde i meter): <input type="text" size="10" name="rygning"><br>
<p>
Nye kragetræ i håndflækket egetræ:<p>2,5 pr. Lnb meter skriv altal <input type="text" size="10" name="kragetræ">-Ydeligere bemærkninger-:<textarea name=" Ydeligere bemærkninger " rows="2" cols="33">
</textarea>
<br>
<p>
Klik her for at sende<input type="submit" name="send" value="tryk her">
</form>

ved ikke hvor skoen trykker. kan ses . www.troelsdue.dk  prisoverslag

Håber på lidt hjælp
Avatar billede claes57 Ekspert
26. august 2010 - 19:19 #1
name="By Navn"
name="By Navn2"
name="ja nedtagning "
name="nej nedtagning"
name="ja tømre"
osv...
aldrig mellemrum og efterfølgende blanke teng, og aldrig æøå i navne på felter.
Dine ja/nej spg skal laves med 'radio-knapper' med samme navn - så kan der kun vælges den ene, og du skal bare teste på value.
Fx som
Nedtagning: ja <input type="radio" name="nedtagning" value="ja"> | nej <input type="radio" name="nedtagning" value="nej" checked="checked"><br>
Avatar billede zips Juniormester
26. august 2010 - 22:23 #2
Blot til info.

Siden er lavet i office og er mere et word dokument end en hjemmeside, jeg håber du får kunder et andet sted fra end din hjemmeside, for alle dem som bruger FireFox, Safari og Chrome "sikkert flere" kan ikke klikke på dine link i din menu så de kan spørge efter et pris overslag.
Avatar billede taekkemand Nybegynder
26. august 2010 - 22:26 #3
Ja så har jeg renset det efter alle kunstens regler. og det ser ud til at virke. jeg kan dog ikke få den til at dirigere fra sendt til ok.htm. Antager at stien er forkert har prøvet nogle forskellige. ok.htm ligger på www.troelsdue.dk i mappen index. mener derfor at stien må være http://www.troelsdue.dk/index/ok.htm eller ?
Avatar billede taekkemand Nybegynder
26. august 2010 - 22:35 #4
@zips

Takker for info. ja jeg har lavet den i publisher. er jo ren amatør. har du forslag til hvordan jeg kan rette det således alle får glæde af det..
Avatar billede zips Juniormester
26. august 2010 - 23:11 #5
Den sti du har http://www.troelsdue.dk/index/ok.htm er sikkert rigtig hvis du har en fil i den mappe som hedder ok.htm men lige nu er der ikke nogen.

Problemet med sådan en hjemmeside er at det næsten er umuligt at tilpasse den, for koden er så fyldt med ting som slet ikke må være i koden til en hjemmeside.

En tur gennem en validator viser mange fejl på siden http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.troelsdue.dk%2F

Som råd ville jeg anbefale et simpelt CMS som kan løse din opgave og herefter er det nemt for dig at opdater siden uden kenskab til html kode.