Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 14:37 Der er 14 kommentarer

skærmproblemer Packard Bell AGM20

Hej. Er der en som kan hjælpe ????. En i familien har en Packard Bell AGM20 bærbar. Den er begyndt at te' sig underligt på skærmen. Jeg undersøgte pc'en og fandt ud af at den var fyldt med vira.Disse var ikke nemme at slippe af med. Derfor blev der indstalleret en nyindkøbt Windows Vista. Da pigen (13 år) fik pc'en i gave lavede hun ikke recovery-diske med det resultat at jeg IKKE havde drivers. Disse har jeg nu fået via et link fra Packard Bell. MEN MEN MEN: skærmen opfører sig underligt. Engang imellem når den starter op bliver skærmen delt i 2 lodrette felter og Windows vises 3½ gang på hver side. Og ellers kører den som en hvilken som helst windows uden problemmer. Jeg har en ide om det måske er skærmdriveren. Jeg kan bare ikke ud af hvilken skærmkort der er i maskinen. Der sidder en mærkat hvor der står Nvidia. Det er det nærmeste jeg kan komme. Det er måske noget helt andet. Hvem ved.

Er der en eller anden der har en ide og måske en lødning??????

på forhånd tak

vh. Benny
Avatar billede Blandy Praktikant
25. august 2010 - 15:12 #1
tjek i enhedshåntering om der er problemer med dit skærmkort eller driver.

Kan windows update ikke evt klar driverne for dig?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 15:47 #2
Er/var der ikke recoverypartition på harddisken??? D drev?
Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 16:35 #3
tak for Jeres hurtige svar. I enhedshåndteringen viser den ikke ? ved skærmdriver. Men den bruger windows egne driver og IKKE Nvidia's driver. Update har heller ikke hjulpet.

Der var ikke recovery på et D-drev. Harddisken var kun partitioneret i et drev=c. Så det var ikke muligt at lave en genopretning der.

Så der står jeg lige nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 16:43 #4
Var pc "født" med Vista preinstalleret?
Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 17:39 #5
Ja, det var den. Windows Vista home premium. Jeg ved ikke om det kunne hjælpe noget hvis man fik fat i en recovory-disk fra Packard Bell. Den koster kr. 400,00. Men det er da mærkeligt at lige efter installationen kørte den perfekt og hentede alle opdateringer hjem fra windows. Og jeg kunne uden problemer installere driverne fra Packard Bell, på nær skærmdriveren. For der gik det galt første gang. Men den kom igen med normalt billed.  Så slappede den af 1 dag. Da jeg så startede en op kom denne fejl igen. ?????????
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 18:44 #6
Er det den nyeste driver du har installeret?
Er det muligt at prøve en ældre driver?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 18:58 #7
Hvad hedder grafik chippen?
Se under skærmkort i enhedshåndtering.
Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 19:00 #8
Jeg har været nød til at kontakte Packard Bell for at få hjælp til at finde driver. Ham i upporten kunne ikke finde dem nogen steder. Så først efter 3 dage modtog jeg et link, til en eller anden speciel server, hvor jeg kunne hente filerne der skulle passe til AGM20. Der var to skærmdriver 32 og 64bit. Jeg har kun prøvet 32bit. Og der gik det galt.Men som sagt står der på pc'en at der skulle Nvidia i maskinen:

ftp://ftp.download.packardbell.com/NOTEBOOK/EasyNote%20MB66%20series/Driver/vista/

dette er linket hvis det kan hjælpe noget.

Jeg tænker på om der kunne være en eller anden løs forbindelse til skærmen. At det måske kunne være årsagen til at den deler skærmen op som den gør (engang imellem)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 19:08 #9
Easy note MB 66 ??
Ikke samme pc som din
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 19:17 #10
Tror måske dit grafik kort hedder geforce 8400.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 19:19 #11
Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 20:31 #12
Der skete desværre ikke de store forandringer efter jeg indstallerede den anbefalede driver !!!!!!!!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. august 2010 - 20:36 #13
Har du set i enhedshåndtering under skærmkort, hvad det hedder?
Avatar billede thebbomber Nybegynder
25. august 2010 - 20:43 #14
det står ikke noget navn. Der står ordret:STANDARD VGA-SKÆRMKORT