Avatar billede Pivskid Nybegynder
25. august 2010 - 08:19 Der er 9 kommentarer

Program til sammensatte billeder.

Kender nogen til et program hvor man kan indsætte en række close-up billeder af en større ting. Hvert billede ligger så i en miniature version ved siden af hinanden, og danner derved et stort billede. Sær forklaring et eksempel uddyber nok bedre:0/

Vi kender princippet fra fx. google maps og lign. kort, men det er lidt for voldsomt.
Jeg vil kunne tage en række billeder taget ved siden af hinanden. De eksisterer hver i to versioner, et miniature og et normal fuld opløsning.
I normalvising vises kun miniaturerne som ved at de er placeret ved siden af hinanden danner et stort sammensat groft billede.
Nu vil jeg gerne studere detailjer et sted på dette store billede og kan ved et klik el.lign. det pågældende sted, få det oprindelige billede op.
Avatar billede j3ppah Novice
25. august 2010 - 08:45 #1
Altså hvis du er ligeglad med penge, så er photoshop jo en genial løsning til netop sådan noget...

Dog vil jeg mene at et så simpelt program som MS paint, burde kunne løse opgaven ? dog synes jeg selv MS paint ville være lidt for bøvlet at gøre det i, selvom det er muligt.

Du kan eventuelt kigge på Gimp som er freeware.
http://www.gimp.org/
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
25. august 2010 - 09:31 #2
Microsofts Photosynth er vist det som du efterlyser?

http://photosynth.net/
Avatar billede DonTorro Nybegynder
25. august 2010 - 09:33 #3
http://www.pixlr.com/ - Fungerer præcis som photoshop, bare gratis og online
Avatar billede j3ppah Novice
25. august 2010 - 09:38 #4
ja http://www.pixlr.com/ fungere da godtnok PRÆCIS som photoshop, bare gratis og online...
Altså hvis man lige ser bort fra at det overhoved ikke fungere ligesom photoshop, og at det mangler et hav af funktioner, filtre, og indstillinger.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
25. august 2010 - 09:50 #5
hvis du ikke kan få pixlr.com til at gøre det han efterspørger burde du sætte dig ind i det.

Synes det minder rigtigt meget om photoshop..
Avatar billede j3ppah Novice
25. august 2010 - 09:56 #6
Ingen tvivl om at det kan gøre det :P... var bare det du skrev med at det var PRÆCIST som photo shop, for der er godtnok en verden til forskel ;)...

Men som sagt kan du jo også gøre det i mspaint. det er jo ikke en vandvittig opperation.
Avatar billede Pivskid Nybegynder
25. august 2010 - 11:09 #7
Photoshop CS5 bruger jeg dagligt men har aldrig stødt på en funktion der antyder noget i denne retning.
Forklar evt. hvilken funktion der tænkes på.

MS-paint kan absolut ikke. Hvis I mener det så har I misforstået spørgsmålet.
Bruger også paint.NET men det kan heller ikke.
Avatar billede j3ppah Novice
26. august 2010 - 08:15 #8
Så må vi have misforstået spørgsmålet... altså du kan jo bare sætte det sammen manuelt ? tæl hvor mange 800x600 billeder, eller hvad format du nu bruger, tæl hvor mange du har.

Lav et stort billede (hvis det var 100) 8000x6000, og sæt billederne der ind i.

Tror måske vi har midforstået spørgsmålet. prøv eventuelt at uddyb
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2010 - 09:14 #9
Mon det er sådan noget du søger?
http://mazaika.tripod.com/mazaika.html