Avatar billede ibrene Nybegynder
24. august 2010 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Google apps mail redirect

Hej,

Jeg har oprettet en mit domain på google Apps for at lade den køre email. Jeg kan pænt logge på, se kalender, dele filer mv.

Men når jeg vil se min mail, så kommer den i IE med en timeout og noget med, at DNS er forkert. i Firefox fortæller den mig, at den redirecter.

Er der nogle som har set denen fejl tidligere og ved hvad som skal gøres, for at undgå denne mail. Vil jo gerne igang med at kunne læse min mail ;-)

mvh
kasper
Avatar billede LNG.DK Novice
30. august 2010 - 12:56 #1
Du skal have ændret i din DNS zone for domænet du hoster Google Apps på.

C-NAME og MX-record skal ændres så de matcher indstillingerne fra Google Apps.

Nogle hosts har det som en del af deres service (altså apps direkte integreret) og hos andre skal du selv ændre DNS zonen manuelt.

Ændring af MX-record:
http://www.google.com/coop/apps/en/apps_results.html?cx=017262666028140812660%3Awucngfguws8&ie=UTF-8&q=mx&cof=FORID%3A11&sa=s%C3%B8g#936

Ændring af CNAME:
http://www.google.com/coop/apps/en/apps_results.html?cx=017262666028140812660%3Awucngfguws8&ie=UTF-8&q=cname&cof=FORID%3A11&sa=s%C3%B8g#921
Avatar billede ibrene Nybegynder
30. august 2010 - 21:25 #2
Hej,

Jeg har netop gjort dette.

Jeg kan læse at man via et Kontrol Panel kan sætte det Cname op, som er verificerende. Hvordan kommer man derind, efter at man har oprettet sig?

Mere for at sikre mig, at det er det rigtige domain jeg har sat op.

kasper
Avatar billede LNG.DK Novice
31. august 2010 - 08:37 #3
Det kontrol panel du har tilgængelig afhænger af hvilken host du har siden hos. Måden at ændre cname variere alt efter hvilket control panel din host benytter.

Mit bedste bud er at du kigger på supportsiderne hos din host.