Avatar billede mn Nybegynder
24. august 2010 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IIS og encoding af .NET 4.0 ift æ ø å mv

Hej,

Jeg har en web app der kører .NET 4.0. Den er hosted på en sr 2003 med IIS 6.
Jeg har helt tilsvarende platform i mit udviklingsmiljø. Her renderes æ ø å mv helt fint.

Når jeg lægger i drift vises fx ø i stedet ø.

Jeg går ud fra det er en encoding ting. Jeg har prøvet at browse iis properties igennem og har også tjekket web.config og machine.config, men synes ikke rigtigt at finde noget.

Er der nogen der lige ved hvor det skal sættes op?

Mvh. Morten
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2010 - 11:08 #1
Det er svært at komme med input uden at vide hvilke tiltag du allerede har gjort - men prøv evt at kig igennem her; http://www.web-dev.dk/post/Korrekt-visning-af-specielle-karakterer-character-encoding.aspx
Avatar billede mn Nybegynder
24. august 2010 - 11:24 #2
Omg.... Har fundet roden til problemet!

Det var mit databaseoprettelsesscript der var forkert encodet. Nogle er det de mest simple ting, der er grunden til problemet ;)

Tak for link i øvrigt. God artikel :)

Skriv et svar hvis du vil have pointene.

Mvh. Morten
Avatar billede keysersoze Guru
25. august 2010 - 00:47 #3
svar :)