Avatar billede barber Nybegynder
23. august 2010 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny tast (enkelt knap) til bærbar pc - findes det ikke?

En tast eller knap på tastaturet er gået af pga. én af de 4 "knupper" den sidder fast med er knækket. Det ser ud til at være på selve tasten den er gal, det er altså ikke på selve tastaturet der er knækket noget af. Derfor tænker jeg, det må da være muligt bare at købe en enkelt ny tast? For at være helt præcis er det "Pause / Break" tasten det drejer sig om og den er placeret i højre side ved F-tasterne (har en lidt anden form, dvs. er lidt smallere end de andre almindelige taster).

Computercity skriver:

"Det er desværre ikke noget vi har liggende. Man skifter ikke enkelte taster, men hele keyboardet. Du kan forsøge at søge på nettet efter et nyt keyboard du så kan montere, ellers kan vi muligvis sende den til et værksted hvor de kan skifte det, dog bliver det for egen regning. Normalt koster det omkring 1000-1500,- at få sådan et skiftet."

Kan det VIRKELIG passe ?

Jeg håber du kan hjælpe mig med et alternativ. Tak!
Avatar billede Bauz Nybegynder
23. august 2010 - 21:15 #1
Det kan sku aldrig gå at få den sent til reperation for en tast da en tastatur koster langt mindre

Hvad computer snakker vi om her?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2010 - 22:23 #2
Min søn har en Acer bærbar som jeg rodede lidt med. Mener tastaturet på denne sad med 4 skruer under der hvor batteriet sidder, så det er nogle dyre skruer at skrue ud og i igen!!!!
De er typsk fastgjort i toppen af tastaturet, og sidder ned i slidser i bunden.
Har man lidt fingersnilde kan man selv gøre det.

Og ja man skifter ikke en enkelt taste. Hele tastaturet skiftes.
Det gør Hp også.
Avatar billede barber Nybegynder
07. september 2010 - 01:00 #3
En Zepto A15 NOX. Jeg har som midlertidig løsning sat en klat lim på tasten og den sidder stadig fast og virker fint. Men en permanent løsning kunne da være tiltalende.. Mvh
Avatar billede barber Nybegynder
21. januar 2011 - 00:11 #4
Luk tråd
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2011 - 10:46 #5
Fik du skiftet tastaturet, eller holder reparationen?