Avatar billede finb Ekspert
23. august 2010 - 14:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Laaangsom trådløs CBB-internet-forbindelse

Mine almindelige programmer kører fint,
men CBB-internet-forbindelsen er ekstremt langsom,
eksperten.dk er 5 minutter om at åbne.

Min pc lyder anderledes end ellers, men bliver ikke
overophedet, blæseren kører almindeligt.

CBB mener ikke, der er noget galt.
Er min RAM gået i stykker, eller er det cbb-usb-pinden
eller andet ?

Tak finb
Avatar billede Boejle Nybegynder
23. august 2010 - 17:10 #1
Det er svært lige at vide hvad det kan være. Jeg kan bare fortælle at mit Cbb mobile internet virker godt. Dog er det meget forskelligt hvor godt det virker iforhold til hvor jeg befinder mig. <og det gir sig tiludtryk ved at være langsomt. Men som sagt svært at sige hva der lige er galt. Min computer er ikke specielt stærk....

/Lasse
Avatar billede barber Nybegynder
23. august 2010 - 21:09 #2
1. Først ville jeg undersøge din forbindelse med f.eks..

http://www.pingtest.net/
http://www.speedtest.net/  (De linker begge til hinanden)

2. Herefter ville jeg forsøge med en anden computer (du kan sikkert låne én af en anden du kender), sætte dit mobile modem til den og se om det giver det samme resultat med ovenstående værktøjer og også prøve at tage tid på, om den også er 5 min om at loade eksperten.dk.

3. Hvis begge pc'er opfører sig lige langsomt, så ville jeg undersøge hvad CBB garanterer af minimums hastighed og hvis de garanterer mere end du opnår, så ville jeg kontakte CBB og gøre dem opmærksom på problemet.

4. Hvis din er langsommere end den anden du forsøger med, så prøv at søge på nettet omkring hvad der kan have indflydelse på at din forbindelse er langsom. Dårlige virus programmer (eller for meget spy-ware på ens pc) er efter min mening ofte en hastigheds-sluger.

Jeg håber det gav dig mod til at knuse problemet. Mvh