Avatar billede stornaruto Nybegynder
22. august 2010 - 21:03 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Pc hjælp søges!

Hej, ja, jeg har siddet nu 3 dage og tænkt over om jeg skulle købe denne pc:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/234211/Packard-Bell-Imedia-A3512.html

Som I kan se rækker mit budget ikke så langt, men kan denne godt trække Mw2?

Så vidt jeg ved har jeg set nogle youtube video´er og synes de ser gode ud.

Så spørgsmålet er, er den god nok, kan den køre Mw?

PS: Jeg ved godt det ikke er den bedste men det er hvad kunne finde som bedste pris og pc til 2300...

Andre forslag er velkomne...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2010 - 21:31 #1
Jeg tror ikke den vil kunne køre MW2 fornuftigt.

Vent hellere til du har lidt flere penge.

Har du evt. noget hardware du kan genanvende, såsom harddisk,  brænder og kabinet?

På den måde kan du jo evt. nøjes med at købe nyt bundkort og cpu og så genbruge det gamle. Når du så har lidt penge, kan du jo opgradere det gamle hardware.
Avatar billede kimtheman Novice
22. august 2010 - 23:16 #2
System Requirements til Mw2

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=119618

o OS: Microsoft Windows XP or Windows Vista (Windows 95/98/ME/2000 are unsupported)
o Processor: Intel Pentium 4 3.2 GHz or AMD Athlon 64 3200+ processor or better supported
o Memory: 1 GB RAM
o Graphics: 256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better or ATI Radeon 1600XT or better
o DirectX®: Microsoft Direct R) 9.0c
o Hard Drive: 12GB of free hard drive space
o Sound: 100% DirectX 9.0c compatible sound card
o Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet Connection required for activation.
o Co-op/Multiplayer Hosting: To host Co-op or MP matches, a 2Ghz dual-core or better processor is recommended.

Så du skal minimum op på noget alla det her
http://topdata.dk/group.asp?group=299

Nok ikke mindre end den til 3499kr (Og det er uden windows).

Så det er nok som john_stigers skriver. Spar noget mere op.

Ikke meget ved at få købt noget der ikke virker til det man gerne vil så er pengene jo spildt.
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 11:32 #3
Ligenu har jeg en bærbar med Windows vista med følgende specs:

Cpu: 1.73GHz Dual core
Grafikkort: Intel Family Express 965
Harddisk: 160Gb

Med dette kan jeg køre på low settings med en smule lag så vil tro jeg godt kan køre normalt uden lag på den pc.

???
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 11:34 #4
Hov glemte at sige RAM: 2GB

og det der grafikkort er et chipset

sig til hvis jeg har glemt noget andet
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 12:04 #5
Din bemærkning "så vil tro jeg godt kan køre normalt uden lag på den pc"

Hvis du mener til ovenstående Pc med et Nvidia GF 9200. Så er mit svar Nej det tror jeg ikke du kan.

Du kan se hvordan det placere sig på nedenstående link.

http://service.futuremark.com/hardware/graphics_cards/nvidia_geforce_9200_

Der er ingen vej udenom hvis du ikke vil købe noget lort der alligevel ikke virker.

Spar noget mere op.
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 14:23 #6
Jeg har kigget på en anden :

Cpu: AMD Athlon 64x2 Dual Core 5600+ 2,90 GHz
Ram 8Gb
Grafikkort: NIVIDIA GeForce 9500 GT
Harddisk: 260GB

Hvad med den?
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 16:57 #7
Som sagt, nej Billige computere der får du ikke noget der er noget værd.

Det Geforce 9500GT er ikke en skid værd.

En rimligt grafikkort koster i sig selv 1000kr og opefter, så derfor kan du ikke nøjes med 2000kr til en Pc.

Du kan jo se siden her, og du skal minimum op over 1000 point, før det bare er lidt værd det grafikkort, du får brug for.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 17:30 #8
Altså nu er grafikkort i forhold til MW2, der står tydeligt at det skal være "256 MB NVIDIA GeForce 6600GT or better", så i den ende er den jo god nok. Det skal jo ikke være en hypper god computer, den skal bare kunne køre det, uden lag, har set nogle videoer på youtube og det ser lovende ud. Det er ik det bedste men heller ikke det dårligste.

Men som udgangspunkt bare jeg kan køre MW2 rimelig godt, og desuden,  så aner man ikke om hvor godt det kører før man har prøvet det :D
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 17:36 #9
Fint så køber du den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 19:04 #10
Men som udgangspunkt bare jeg kan køre MW2 rimelig godt

Det kan du ikke med det grafikkort. Min søn spiller det på et 7600GT kort, og ind i mellem hakker det. Det kan selvfølgelig undgåes ved at sætte opløsningen ned, men hvis man har fladskærm, er det en lidt tam fornøjelse. I MW2 er du ret afhængig af at kunne se detaljer og at det ikke lagger!

Et godt råd: Lyt til hvad der bliver sagt, for de har ret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 19:09 #11
"Det kan du ikke med det grafikkort" var ment til 6600GT.
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 19:10 #12
Så det ville altså ikke være et godt køb at købe den computer med nivida geforce 9500 gt?

bare for at få det på det rene.
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 19:12 #13
nå sry, kan det lade sig gøre at spille med det første nævnte nvidia geforce 9200? eller nvidia geforce 9500 gt? eller er de lige gode?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 19:23 #14
Jeg vil absolut mene at det er spild af penge til dit behov.
Desuden...

Ville det ikke være dejligt at kunne spille andre, muligvis mere krævende spil, på din nye pc?

Mit setup:
4 Gb ram
E8400 Core2duo cpu
GTS250 Nvidia grafikkort

Kører spillet perfekt i 1440*900 (max opløsning på min skod skærm :) )

Det kan klares for lidt over 3000.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 19:24 #15
9500GT er det bedste af hhv. 9200 og 9500GT, men efter min mening ikke godt nok.
Avatar billede stornaruto Nybegynder
24. august 2010 - 19:51 #16
Ok tak for rådet giver dig pointene. Det var en stor hjælp!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2010 - 20:05 #17
Syntes nu de andre også har fortjent lidt point :)
Avatar billede stornaruto Nybegynder
25. august 2010 - 16:59 #18
Men har lige et sidste spørgsmål: Hvad er best? Nvidia Geforce 9200 eller Nvidia Geforce 6150SE?