Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
22. august 2010 - 14:07 Der er 6 kommentarer

Ekstern skærm på Asus PC 900 16GB med Windows 7?

Hey folks.

Jeg har en Asus PC 900. 900 mhz. 1024 ram Linux.
Jeg har haft held med at installere Windows 7 på den. Jeg vil bruge den som media center, men da jeg ville forbinde den til mit fjernsyn via VGA kabel kunne jeg ikke få noget billede på.
Jeg synds jeg har prøvet alt hvad jeg kan kommei tanke om, men jeg kan bare ikke finde en løsning...

Kan I hjælpå???

MvH Jonas
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 14:13 #1
Prøv lige at tykke på Windoes tasten + P og se om ikke du kan vælge flere skærme.

Ellers:
Højreklik på skrivebordet --> personlige indstillinger --> SKÆRM --> Skift skærmindstillinger --> så er der muligvis vist 2 skærme og så højreklikker du på den der hedder "2" og trykker akiver --> tryk anvend
Hvis ikke der er 2 skærme, så tryk på knappen "registre" når du har HDMI kablet i.

Nogle pc`ere har også en FN tast som man kan trykke på + f.eks F5
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 14:14 #2
UpsHvis ikke der er 2 skærme, så tryk på knappen "registre" når du har HDMI kablet i
Skulle være VGA kablet i
Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
22. august 2010 - 14:31 #3
Der er kun en skærm, det er det der undrer mig.
Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
22. august 2010 - 14:33 #4
Og det er ikke via HDMI, men alm skærm kabel.
Avatar billede mrHlynsson Nybegynder
22. august 2010 - 14:48 #5
Det er lidt li som om skærmkortet ikke er installeret ordenligt...
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 15:33 #6
Har du fundet og installeret alle driverne til W7 ?

Det er nemlig sådan, at drivene til linux IKKE passer/bruges sammen med W7 - dem til W7 skal installeres når den er startet op på W7.
Det er ikke sikkert at du kan finde nogle W7 drivere til den, men prøv først at gå på Asus`s hjemmeside og se, ellers gå på windows update og se om den kan installere nogle ting derfra.