Avatar billede xhinde Nybegynder
20. august 2010 - 19:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk som jeg ikke rigtig kan finde ud af

jeg håber jeg sådan ca har placeret dette spørgsmål rigtigt. Problemet er dette.

Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed. Bredbåndsmodemet er på 1. sal jeg befinder mig på 2. sal. Siden jeg ikke rigtig havde lyst (Ok, grunden er nok det er for dyrt) at rive vægen op og ligge kabel. jeg kom på den idé at man jo kan bruge D-LAN (LAN over powerline) mener jeg det heder. Det virkede også fint og det gør det stadig... af og til... Da jeg heller ikke rigtig ved hvordan disse D-LAN adaptere virker har jeg lidt svært med at finde problemet (At min PC bare ikke vil connecte til internettet, selvom den angiver den har en gateway (Som ikke kan lade sig pinge, gir ingen mening, jeg ved det godt) og tildeler mig en offentlig IP. Så jeg går ud fra der ingen router er i modemet.
Alt efter hvad jeg kunne finde er det dette modem http://www.packetfront.com/en/products/switches/drg_700.html

Jeg håber i kan hjælpe.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
20. august 2010 - 21:03 #1
istedet ville jeg have brugt pengene på en router og en wireless usb adapter.
Avatar billede xhinde Nybegynder
21. august 2010 - 09:58 #2
Wireless is evil :) Men jo, svaret var en router. Havde en liggende og undrer mig nu hvorfor jeg ikke selv kom på denne idé. Så, næste svar gir points :D
Avatar billede theman1234 Nybegynder
22. august 2010 - 17:19 #3
:D