Avatar billede arnejaco Nybegynder
20. august 2010 - 17:29 Der er 4 kommentarer

VLC vil afspille wmv-filer

Jeg kan på en af mine PC'er ikke få VLC til at afspille wmv-filer som er lavet i Photostory. Hverken VLC i udgave 1.1.1 eller 1.1.2 vil afspille filerne. VLC afspiller fint alle andre videoformater.

Og det helt vildt mærkelige er, at jeg på min anden PC, som er fuldtsændig identisk, samme fabrikat, samme styresystem, og helt samme softwarebestykning godt kan få VLC'en til at afspille pågældende wmv-filer. Begge VLC'er er sat helt identisk op på de to maskiner.

PC'er: Fujitsu ESP P1510

Processorer: Intel Core i3 - 2,9Ghz

Ram: 8Gb

Styresystemer: Win 7 prof.

Nogen der har et bud på en løsning af mysteriet?
Avatar billede arnejaco Nybegynder
20. august 2010 - 17:36 #1
PS!

Overskriften skulle selvfølgelig have lydt:

VLC vil ikke afspille wmv-filer!
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 19:16 #2
Hej.

Kommer der en fejlmeddelse når du åbner wmw filen?

Eller åbner den ikke filen i VLC, idet du trykker på filen?
Avatar billede arnejaco Nybegynder
20. august 2010 - 21:46 #3
Nej der kommer ingen fejlmeddelelse. VLC åbner som den skal, men der kommer kun lyd - intet billede, andet end VLC'logoet.
Og som skrevet, på min ene maskine kører VLC helt OK med Photostory-wmv-filer, men ikke på den anden maskine som er helt identisk.
Avatar billede Vandreren Novice
21. august 2010 - 23:44 #4
Bruger du installations- eller portable-version af VLC? Prøv evt. den version, du ikke bruger, for at se om det vil hjælpe.