Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 16:22 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

MSE vil ikke installeres

MSE ville ikke opdateres og jeg prøvede derfor at fjerne det, med Revounistaller. Selvom det er fjernet, dukker advarslen  fra Sikkerhedscentret op, om at MSE er forældet. Har ligeledes kørt cCleaner og også prøvet systemgendannelse.

Når jeg prøver en ny installation vil det ikke installeres. Windows består valideringen, men så kommer installationen ikke meget længere. Der opstår en fejl og jeg bliver bedt om at installere igen efter genstart. Har prøvet flere gange

Windows xp pro sp3 32 bit

Håber nogen kan hjælpe, da jeg jo ved at installere et andet virususprogram ellers vil have 2 Antivirusprogrammer installert.
Avatar billede Vandreren Novice
20. august 2010 - 16:46 #1
Her er et par muligheder, du kan prøve:
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/msestart/thread/599a6eae-d247-4969-9a83-038b6d98c446

Hvis det stadig ikke virker, så kan det være at Logbogen i Windows kan fortælle noget om hvorfor installationen mislykkes.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 17:08 #2
Dette program burde fjerne alle rester af MSE. Det er egentlig lavet til OneCare, men virker også fint for MSE.

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=81699
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 17:33 #3
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=81699

Prøvede dette program, der ryddede op i meget. Efter en genstart og nyt forsøg på installation stadig meldigen om at MSE muligvis er forældet. Selve ikonet er væk på bundlinjen er stadigt væk. Kun advarslen fra sikkerhedscentret vises

Fejlkode 0X80070643 står der, når installationen stopper ?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 17:45 #4
Har du alle opdateringer fra Windows Update?

Der ligger stadig rester af MSE. Jeg er bekendt med at den kan være svær at fjerne helt, men linket jeg gav dig plejer nu at virke. Der er faktisk kun nogle få uger siden jeg brugte det sidst, men måtte også køre det nogle gange. Har du kørt 1 gang så prøv et par gange til.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 17:53 #5
Ja jeg kørte det faktisk 2 gange. Prøver lige et par gange til.

Ja ingen nye opdaterïnger i win update

Fandt ud af ved at se i logbogen at uret stod til den 27.sep.  Måske det har haft en betydning.  Har ikke prøvet at installere igen efter at uret er stillet korrekt.
Nedenstående fra logbogen

Beskrivelsen for hændelses-id ( 5000 ) i kilden ( MSSecurityEssentials ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Du kan muligvis bruge flaget /AUXSOURCE= til at vise denne beskrivelse. Se i Hjælp og support for at få flere oplysninger. Følgende oplysninger er en del af hændelsen: mssecurityessentials; setup.exe; 1.0.1963.0; 0x80070643; getamuninstallaction; morrobootstraper__cinstallflow__internalrun; 0; NIL; NIL; NIL; NIL.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 18:06 #6
Efter at prøvet at rense 5 gange: stadig samme besked
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 18:41 #7
Prøvede at rense med jv16 og fjernede alt der kom i regedit. søgte på Essentials, og der var en del Der blev fjernet.

Stadig samme besked om at  MSE evt er forældet -(
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 18:42 #8
Det var ikke meningen at det skulle være et svar -(
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 19:03 #9
Jeg går ud fra at du vil have programmet geninstalleret.
Har du prøvet fra fejlsikret tilstand?

Har du mulighed for at lave en gendannelse til en dag FØR du startede afinstallering?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 19:29 #10
Nej jeg har ikke prøvet at installere fra fejlsikret. Er lige nu ved at køre et image-program der tager lidt tid.

Den sidste image-backup er fra april og det vil min kone ikke være ret glad for at jeg bruger. Det er nemlig hendes pc.

Så vidt jeg husker var der mulighed for gendannelse til før afinstallering.  Skriver fra egen pc nu.

Er i tvivl om jeg skal prøve installationen eller gendannelsen først fra fejlsikret ?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 19:32 #11
Prøv installationen fra fejlsikret først. Virker det stadig ikke så prøv gendannelsen.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 20:11 #12
Jeg kan ikke se min download af MSE på skrivebordet i fejlsikret, og hvis det er noget med vis skjulte filer har jeg glemt hvordan det gøres ?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 20:20 #13
Se venlig bort fra sidste kommentar. Nu kunne jeg pludselig godt og vil prøve en istallation derfra
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 21:02 #14
Installation var ikke muligt fra fejsikret var beskeden. Genstart og kør guiden i normal tilstand stod der  eller noget lign.

Efter gendannelse fra før afinstallation kommer en fejlmeddelelse om MSE ved hver genstart:

An error occured i this program,  og jeg bliver bedt om at installere MSE igen,  hvis problemet fortsætter ?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 21:03 #15
fejlmeddelelse: 0X800 70 715
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 21:15 #16
Fejlmeddelelsen kommer hver gang, der startes op, og jeg skal klikke ok for at komme i Win.  MSE bliver vist slet ikke startet for både ikon og fejlmeddelelse er ikke mere på bundlinien, men der står nu i sikkerhedscentret at MSE er installer og opdateret.

Jeg venter lige med at fortryde min gendannese, til du siger om det er en god ide
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 22:20 #17
Jeg fandt ud af at jeg ikke kunne fortyde en systemgendannelse der var kørt fra fejlsikret.

Fejlen ved opstart blev fjernet men ny systemgendannelse, og ny fjernelse af MSE med Revoinstaller.  Den kan stadig ikke installes, for når jeg prøver det, kommer beskeden at MSE er installeret.

Det ser rigtigt ud nu igen i sikkerhedscenter, selvom MSE er fjernet og ikke starter op.

Jeg har stadig muligheden for at køre det image-program( #10) og så få den tilbage til der hvor den skriver, at MSE ikke er opdateret og viser fejl fra sikkerhedscenter.

Så nu kan jeg fjerken fjerne eller installer MSE ?

Føler mig lidt magtesløsnu
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 22:48 #18
Har nu installet Avast og regner med, at jeg må leve med at sikkerhedscentret skriver, at der flere antivirus-programmer installeret

Har kørt oncareCleanup flere gange. Regner ikke med at det sløver min pc, da MSE faktisk er fjernet fra både opstart og PC.

Der må være en eller anden fejl i sikkerhedscentret ?

Har du nogle forslag vil de selvfølgelig stadig være velkomne.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
20. august 2010 - 23:23 #19
Hold nu tungen lige i munden. Dette er ikke helt ufarligt.

Klik Start > Kør > skriv regedit > Tryk Enter
Nu åbner registreringsdatabasen
Naviger dig frem til nøglen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Microsoft Security Essentials

Marker den og slet den, hvis den findes

Luk registreringsdatabasen

Oncare Cleanup sløver ikke pc'en
21. august 2010 - 00:07 #20
Prøv evt. Microsoft "Fix It" ?

http://www.pcworld.dk/art/11707 (Info fra PCWorld)
http://support.microsoft.com/fixit#tab0 (Info fra Microsoft)

http://go.microsoft.com/?linkid=9643522 (Direkte Download fra Microsoft)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 07:27 #21
Oncare Cleanup sløver ikke pc'en

Nej selvfølgelig ikke. Jeg mente at det ikke sløvede min pc, med den fejlmelding om at 2 antivirusprogram var der, nå nu MSE var fjernet.

I #7 skriver jeg at jeg har været i regedit og fjerne alt med
Essintial
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 07:31 #22
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Microsoft Security Essentials

Kunne desværre heller ikke finde den nu i registreringsbasen

Microsoft "Fix It gjorde ingen forskel
Avatar billede Perhaps Nybegynder
21. august 2010 - 08:07 #23
Prøv lige at beskrive dit problem som det er lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 08:31 #24
I aikkerhedscentret står, at flere antivirusprogrammer er installeret.

Det er forkert, da MSE er fjernet.

Jeg kan ikke installere MSE, da jeg ved installation får beskeden, at MSE er installet.  Kan heller ikke afinstallere det, da det er fjernet.

Det lyder for mig som rester af MSE.

Måske er det små  ting, men alligevel nok til at det irriterer.
21. august 2010 - 10:05 #25
Klik på Start->Kør skriv Services.msc

Kig efter om der alligevel skulle være 'noget' som ikke burde være der?
Avatar billede Perhaps Nybegynder
21. august 2010 - 10:16 #26
Du kan også i registreringsdatabasen søge på

Microsoft Security Essentials

Gå i start - kør - skriv: regedit
Gå i rediger - søg - skriv: Microsoft Security Essentials
Hvis den finder en nøgle så slet den - tryk på delete
Find næste - her kan du trykke på f3 tasten
Delete
f3
Delete
Programmet siger selv til når der ikke er flere nøgler at slette.
Luk Registreringsdatabasen igen.

Det er absolut på eget ansvar at rode i reg.databasen. Det kan gå galt. !!!
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 12:31 #27
Alt i regestri der hed Microsoft Security Essentials
blev fjernet. Ved anden søgning fandt den intet.

Der står stadig, at der er 2 antivirusprogrammer installet.

Prøvede derefter at fjerne Avast på denne måde.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/51555/

Denne melding igen at sikkerhedscenter om at  Microsoft Security Essentials rapporterer at det er installeret og opdateret

I det mindste registrede det sikkehedscenter at Avast blev fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 12:40 #28
Klik på Start->Kør skriv Services.msc blev selvfølgelig også prøvet,men kan ikke se noget, der har relation til MSE.

Har ikke prøvet en at installere MSE igen, efter oprydning i regestri. Lidt nervøs for at det bare vil sætte flere spor af MSE et eller andet sted på min pc
21. august 2010 - 12:49 #29
Skud:
... den mappe hvor MSE ligger (lå) er vel også ædt ?
Ta' stien til den mappe og søg i RegEdit efter den ???
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 13:05 #30
Jeg har prøvet at browse mig frem til software--programmer-- i regestri og fandt intet om MSE.

Jeg forstår nok ikke helt, hvad du mener?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 13:26 #31
Et skud i tågen:  Kan det være en snedig virus, der nu gør at jeg ikke får besked om, at min computer er er i fare. ?

Jeg har intet ativirus-program installet, men alt ser rigtigt ud i sikkerhedscentret ?
Avatar billede Vandreren Novice
21. august 2010 - 13:43 #32
"Fandt ud af ved at se i logbogen at uret stod til den 27.sep."

Det kan godt have været årsagen til meddelelsen om, at MSE var forældet.

Lige nu tror jeg, at du har brug for en grundig oprydning i Regstry, så overflødige nøgler (fx. dem med stier til filer, som er blevet slettet) vil forsvinde. Husk at oprette gendannelsespunkt og tage backup af hele Registry først.

Har du selv et program til grundig oprydning?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 13:49 #33
Ja, der er gjort grundigt rent med både ccleaner, jv16 og i selve registrerinsbasen.  Det står længere oppe i tråden
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2010 - 16:32 #34
Der foregår noget jeg slet ikke forstå her.

Jeg downloadede en triaverison af Nod32, der jo altid kommer med en advarsel, hvis andet antivirusprogram er installeret.

Der blev også advaret mod AVG og F-Secure, men ikke mod Microsoft Security Essentials ?

De havde dog kun få filer i stifinder og regestreringsbase, før den advarsel ikke dukkede op igen.

Så måske er konklussionen:
MSE er ikke på min pc-men det er den alligevel.

Igen stod der i sikkerhedscentret, at Windows fandt flere antivirusprogrammer
Avatar billede Vandreren Novice
21. august 2010 - 17:21 #35
Så må du hellere nulstille det sikkerhedscenter. Vejledning:
http://www.pchell.com/support/multiple_antivirus_in_security_center.shtml
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 12:27 #36
Jeg har nu fulgt anvisningerne og mit sikkerhedscenter virker nu perfekt. :-)

Kan endnu ikke sige om MSE kan installeres, da jeg lavede et Image-backup igår aftes (før jeg begyndteat nulstille) , der tog ca 4 timer, hvor det normalt tager ca 20 min. Så jeg er igang med at køre en chkdsk, der også ser ud til at tage meget lang tid.

Jeg frygter harwarefejl, da computeren også lige pludselig tog over 6 min om at starte op. Efter næsten alt er fjernet i msconfig.

Vender tilbage når jeg har mulighed for at svare om MSE kan installeres.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 16:20 #37
http://www.eksperten.dk/spm/916980

Ikke for at lave spam, mun kun for at vise at vi måske aldrig får et svar på om MSE kan installeres
Avatar billede Perhaps Nybegynder
22. august 2010 - 16:46 #38
Nu bruger jeg ikke selv MSE, men jeg kunne da forestille mig at det er lige så vigtigt for det program som det er for alle andre sikkerhedsprogrammer at real-time-protection deaktiveres FØR afinstallering.

Hvis det ikke gøres så kører guarden stadig under afinstallering. Det er ikke godt, så altid luk guarden (ikonet ved uret) FØR du påbegynder afinstallering. :-)

Nu hvor du så har installeret Avast så vil jeg gerne her give dig et input til en gratis sikkerhedspakke der er effektiv.

Avast som sådanne solo er det ikke. Den har ingen muligheder for at klare rogue software. Har testet den op mod mange af den slags. Som solosikkerhed røg det lige igennem, altså ingen beskyttelse.

Gratis sikkerhedspakke der virker!

Computerniveau: Fra middel og opefter. Hvis du selv vil betegne dig som novice, er der ingen anden vej til bedste sikkerhed end brug af en god købe-sikkerhedspakke. Installer og glem alt om sikkerhed.

a. Du skal tage hele pakken for at være godt sikret. Et enkelt gratis antivirus eller en samlig tilfældige gratisprogrammer sikrer dig ikke.
b. Du skal sørge for at holde pakken opdateret og ikke tilføje nye sikkerhedsprogrammer
c. Du skal sørge for at Windows altid er opdateret
d. Du skal sørge for at din pdf-reader (normalt Adobe), din flash og din java er opdateret. Der må ikke ligge forældede java'er på din computer. Forældede java'er kan evt. fjernes med Javara
e. Der må ikke ligge rester af tidligt installeret sikkerhedsprogrammer på din computer
f. Download altid til skrivebordet og installerer programmer derfra
g. Før du installerer et stykke software så luk altid programmerne der ligger som ikon ved uret. Du kan normalt bare højreklikke på ikonet og vælge "Luk", "Exit", "Shut down", eller hvad der nu står. Gør det hver gang.
h. Fremtvinger du et download af snavs, eller foretager forkerte tiltag med dit sikkerhedssoftware, kan selv den bedste sikkerhedspakke ikke hjælpe.
i. Webbaseret service, som f.eks. hotmail, kan kun sikres direkte via din service, og ikke gennem sikkerhedspakken. Gode kode-ord er vigtig.
j. Vi leverer ingen vejledning eller speciel support til programmerne.

Flere af ovennævnte tiltag skal kun gøres én gang og andre skal blot gøres til en rutine.

Nu til programmerne:

Avast antivirus/antispyware: http://www.avast.com/free-antivirus-download
ThreatFire (udvidelse af dit antivirus/antispyware): http://www.threatfire.com/
Online Armor firewall: http://www.online-armor.com/products-online-armor-free.php NB! Ikke 64-bit maskiner
ClearCloud DNS (webfilter): http://clearclouddns.com/Setup/Windows/

...........................................................

Find ud af om du har de seneste opdateringer af pdf-reader, java og flash

*)Adobe: http://get.adobe.com/dk/reader/?promoid=DAGCC (husk at fjerne flueben ud for Google Toolbar)
  FoxIt: http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/addons.php
**) http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/
***) http://raproducts.org/wordpress/

Find ud af om du har yderligere sårbarheder på din computer

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 22:16 #39
Tusind tak til alle der har deltaget her. Jeg har lært rigtig meget her om både sikkerhedsprogrammer, regedit, fejlsikret tilstand, nulstilling af sikkercenter oa.

En speciel tak til Perhaps1, for både et stort stykke arbejde og god info i sidste kommentar.

Vil alle der ønsker point smide et svar
Avatar billede Perhaps Nybegynder
23. august 2010 - 06:29 #40
Jeg går ikke efter points, så du er velkommen til at give dem til de andre her i tråden :-)
23. august 2010 - 07:26 #41
Ping...
Dele med andre !!!
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2010 - 13:03 #42
Vil gerne lige have et svar fra Vandreren også, da det var et godt tip han kom ned, om at nulstille sikkerhedscentret.
Avatar billede Vandreren Novice
23. august 2010 - 15:36 #43
Jeg er glad for at kunne hjælpe.

(Desværre har jeg ikke fået mail fra ekspertens mailrobot om nye indlæg i tråden, så jeg derfor lægger jeg først et svar nu).