Avatar billede hoopmaster Nybegynder
18. august 2010 - 14:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics API

Er ved at arbejde med google analytics api - som i ved hvis i har arbejdet med det er denne http request baseret. Jeg har problemer med at lave en request som giver noget data tilbage og håber at i kan hjælpe med opsætning af en sådan streng.

Det er ligemeget hvad data jeg får ud - bare et eller andet i første omgang
Avatar billede jokkejensen Novice
18. august 2010 - 14:22 #1
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
18. august 2010 - 14:32 #2
Er faktisk præcis det eksempel jeg er blevet inspireret af. Jeg har authorization delen og den del hvor man får sin accounts ud - mit problem opstår når jeg skal have data ud fra API'en - min http request giver en fejl 400 - forkert anmodning.

Jeg mener derfor at jeg må have en syntaks fejl, men kan ikke finde den... ønsker derfor nogle eksempler - hvad som helst, vil gerne bare have noget data ud, og så arbejde videre derfra
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
23. august 2010 - 11:19 #3
Har løst min syntaks fejl :-) men har stadig problemer med at udtrække de data jeg ønsker. Vil gerne udtrække antal besøgende pr. dag de sidste 7 dage...

Har i nogle ideer til hvordan min request skal udformes?
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
24. august 2010 - 14:39 #4
Kommer lige med en opdatering igen....

jeg kan nu utrække det data jeg ønsker i formen
20100802 - 201 - altså en dato og et antal besøgende.

På denne måde kan jeg hente antal besøgende for de sidst 7 data, har dog stadig et problem. min request ser således ud
https://www.google.com/analytics/feeds/data?ids=ga:" + profileID + "&dimensions=ga:date&metrics=ga:visitors&start-date=2010-08-17&end-date=2010-08-23"
hvilket betyder at den er statisk mht. tidsrummet - i stedet skal den hente for de sidste 7 dage...

Nogen ideer??
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
06. september 2010 - 13:50 #5
klarede det...