Avatar billede Dennis3D Nybegynder
17. august 2010 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programmering af video side (Lønnet)

Hej Eksperten :)

Mit navn er Dennis, jeg har et projekt, hvor jeg på en hjemmeside vil vise lærings videoer. jeg kan sagtens designe selv, sætte en html kode op, men med programmering halter det meget. Så jeg har brug for hjælp.

Jeg besæftiger mig med computer grafik, så jeg håber på en dag at arbejde med ting som toy story eller Wall-e ! Jeg har haft en lang vej for at lære de ting jeg har lært, så jeg vil gerne lave en gratis side for alle dem der har lyst til at lære nogle af de ting jeg har lært. Det er det egentlige koncept.

På den mere tekniske side, skal der laves en database, hvor der er 2 overordnet kategorier, announcements og tutorials. Under tutorials skal der være mulighed for at vælge hvilket program der er blevet brugt, hvem der har lavet det og skrive en lille beskrivelse. Videoerne bliver typisk 1 time lang, jeg oploader dem til youtube, og tænkte jeg kunne bruge JW Player (som er en gratis flash player til web, se mere her: http://www.longtailvideo.com/ ) til at intregere dem på min side. Fordi filmene er 1 time deler jeg dem op i små dele, derfor skal man under hver tutorial kunne vælge hvilken del af den man vil se.

Announcements vil også blive videoer, der skal der bare ikke være hvilket program der er blevet brugt, fordi det er beregnet til beskeder.

Sidst skal der være mulighed for at søge, efter program, navn osv., de skal selvfølgelig os deles op på en side.

Og der skal helst være en kontakt formel som sender en email til mig. Og så self. en admin del, hvor jeg kan poste videoerne.

Lige pt. arbejder jeg på web designet, jeg har allerede lavet en lærings video. Så det går fremad. Der er ingen penge i projektet for mig, og jeg er fattig studerende, så gavmilde personer er meget værdsat :D Jeg vil self. gerne give penge til det, fordi det her er min drøm, og som grafiske individ ved jeg hvor surt det er at arbejde på noget man synes er nedern og ikke lønnet. Jeg synes self. det her projekt er mega fedt, men det er ikke sikkert du synes det jo.

Vi kan evt. os bytte, med arbejdskraft. Hvis du har noget jeg kan lave.

Tjek min side ud:
http://dsigart.dk

Hvis du er interesseret så send en email til 3d.deje@gmail.com

/Dennis

Ps. Undskyld den lange beskrivelse...
Avatar billede Dennis3D Nybegynder
17. august 2010 - 19:34 #1
Forresten, mit webhotel kører Php MySQL.

Jeg tror der er mulighed for at ændre det til ASP.
Avatar billede askilada Nybegynder
17. august 2010 - 20:06 #2
Hey Dennis,

Jeg synes din beskrivelse er fin, men kunne godt tænke mig at høre mere om dine visioner med dette projekt. En ting jeg også ville høre er hvor denne side vil være anderledes fra alle andre sider?

Mvh
Simon A. Jensen
Udviklerne
Avatar billede Dennis3D Nybegynder
17. august 2010 - 21:10 #3
Hej Simon

Tak for din interesse, og spørgsmålet.

Min vision med projektet, er at skabe en side, hvor folk kan forbedre sig, ved at lære fra nogle af de bedste. Det eneste det kræver er engagement og tid til at ville lære det. Jeg er rigtig heldig fordi jeg går på en skole hvor der er mange talentfulde folk, min plan er at få folk derfra til at hjælpe mig med at lave videoerne. Og jeg vil forsøge at lave interviews med lærerne og eleverne.

Nogle af de lærer vi har haft er blandt andet Adam Dewhirst, der har arbejdet på two-face i den nye batman film, Craig Kellman, som blandt andet har lavet karakter design til Madagascar, de bliver taget ud af produktioner for at være vores lærer i ca. 1 uge. Der er en utrolig mulighed at have de her folk så tæt på sig.

I første omgang vil det være nogle videoerne som handler om de mest basale ting i forskellige programmer.

Mit projekt er anderledes på den måde at det selvfølgelig er gratis. I forhold til nogle store og os gode sider som:

http://www.digitaltutors.com
http://www.thegnomonworkshop.com/

Jeg har haft en del forskellige lærer, da vi skifter hver uge, så jeg håber jeg ,med den erfaring, at jeg kan lave nogle gode og korte videoerne, hvor jeg fortæller hvad jeg laver imens jeg gør det. Derfor vil jeg os lave fejl, og rette dem i videoerne, hvilket jeg tror er en fordel, fordi hvis de samme fejl opstår for personen der ser den, kan de nemt rette det. Jeg ser mange lærings videoerne, hvor de har optaget computer skærmen og bagefter fortæller de hvad de gør, og det bliver tit bare 4 timer med en masse unødvendige ting, der nemt kunne blive kogt ned. Og når man har 20 kunsterne som alle i princippet har 10 grundregler der er de samme, men alle 20 kunsterne skal fortælle dem i deres videoer, så bliver der bare for meget spild tid.

Det blev os et langt svar :) Jeg vil prøve at gøre det kortere næste gang.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
22. august 2010 - 22:47 #4
Jeg er frisk på at lave det i Plone cms.
bauerhost.dk
Avatar billede Dennis3D Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:54 #5
jeg har fundet en løsning