Avatar billede kunzen Nybegynder
17. august 2010 - 19:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adapter til blæser

Hej i kloge mennesker
Jeg står overfor at skulle skifte blæseren i min bærbare og har i den forbindelse købt en 40x40 mm blæser som passer næsten præcis i det hul den tidligere blæser sad i.

Mit problem er nu, at den 'socket' hvori stikket fra blæseren skal sidde i er for lille i forhold til stikket.
Den 'socket' der er i PC'en er beregnet til ca 4,5 mm stik, og stikket på den adapter der fulgte med blæseren er ca. 8 mm.

Mit spørgsmål er nu: Kan man købe en adapter som laver stikket om fra at være ca 8 mm bred til noget der ligner ca 4,5 mm

Håber i kan hjælpe og som det nok fremgår har jeg ikke meget begreb om tekniske betegnelser for disse.

Herunder kan i se hvilken blæser jeg har købt.

http://www.coolerkit.dk/scythe_mini_kaze_ultra___40x10mm-p-1404.html
17. august 2010 - 19:34 #1
... hvad med at hugge/klippe stikket (+lidt ledning) af den tidligere blæser; klippe stikket af den nye blæser (+lidt ledning); lodde dem sammen; isoleringtape på; ... ???
Avatar billede kunzen Nybegynder
17. august 2010 - 19:38 #2
Tja, du siger sku da noget, Karise.
Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. :)))

Det bliver da det jeg gør. Smid et svar og du får hvad der tilkommer dig. Om ikke andet så for at have ledt mig i den retning :)))
17. august 2010 - 20:01 #3
Ping...
*S*
Avatar billede romeo Nybegynder
18. august 2010 - 13:05 #4
Det nok de færreste bærbare der kan bruge en blæser uden rpm ledningen.

Var den gamle ikke en 3 bens blæser?