Avatar billede ngr Praktikant
16. august 2010 - 21:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en action

som resizer alle billeder i en mappe til en bestemt højde?
Må også gerne sharpen dem.
Mvh
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2010 - 22:22 #1
(10.570 point. Point ude: 1.295)
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
23. august 2010 - 13:59 #2
Åbn dit billede som du vil resize

lav en ny action ovre i dit action panel ved at trykke på "create new action" lige ved siden af skraldespanden i nederste hjørne af dit action panel.

Derefter optager photoshop selv hvad du laver indtil du klikker på stop i dit action panel.

Gå op i menuen og vælg file -> automate -> fit image

Her kan du så vælge din størrelse f.eks 800px høj og maks 1200px bred

Ved at lave et fit image resizer du ikke dit original billede, men beder photoshop om at komprimere det til den størrelse uden at ændre i billedet.

Når du har klikket på ok til den valgte størrelse kan du enten vælge file -> save eller du kan vælge at stoppe din action for at gemme dine filer manuelt.
Avatar billede ngr Praktikant
26. august 2010 - 08:55 #3
tak for det
Mvh