Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
16. august 2010 - 18:09 Der er 3 kommentarer

Windows 7 kan godt få forbindelse til nettet hjemme, men ikke på gym!

Jeg har problemer med at få forbindelse til internettet på mit gymnasium, trods det virker helt fint herhjemme. Kan dog godt se adgangspunktet og kan også oprette forbindelse til det - men der er intet hul igennem til internettet. Der er ingen kode på. Er tilsyneladende den eneste i klassen med problemet.

Fejlrapporten viser nogle problemer med noget kommunikation med en DNS-server. Aner ikke hvordan jeg retter op på problemet.

Har forresten en HP Pavilion dv7 som jeg for noget tid siden opgraderede fra vista til windows 7.

Håber der er nogle, der kan hjælpe!
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
16. august 2010 - 18:30 #1
hej..

har du sat din TCP/IP til automatisk ?

har du en bestem DNS server hjemme hos dig?
Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
16. august 2010 - 20:01 #2
Hej.

Nu er det jo som sagt kun på mit gymnasium jeg ikke kan få forbindelse. Angående mine TCP/IP-indstillinger er den åbenbart sat til at bruge en bestemt DNS-server (aner ikke hvorfor, eller hvad det betyder). Har sat den til automatisk nu, så håber bare det virker imorgen :)
Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
17. august 2010 - 14:18 #3
Tak, det virkede. Smider du ikke et svar så du kan få point? :)