Avatar billede zero-one Nybegynder
23. juli 2001 - 22:44 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med CD-R fra Mr. Platinium på spindel...

Goodevening! Jeg har et problem, som jeg håber på nogen kan hjælpe mig med! Jeg købte 100 stk. Mr. Platinium 80 min./700 mb CD-R på spindel [købt på http://www.edbpriser.dk]. Jeg har et musikprogram, så jeg kan lave mine egne numre og derefter brænde den over med Adaptec Easy CD Creator 4.02 [Brænder = HP 8100 plus], og det går fint der er ingen fejl, indtil jeg skal afspille den på mit anlæg! Nogen cd-afspillere kan simpelt hen ikke afspille det jeg brænder på lige præcis dem cd´er! Og det er Cd´erne der er noget galt med, da jeg ikke har oplevet problemet med nogen andre CD-R el. CD-RW mærker! Er der nogen der kan hjælpe mig? Er der nogen der ved hvad der er galt og/eller som kan fortælle mig hvad jeg kan gøre ved det?

Tak på forhånd
Venlig Hilsen: Zero-One [ NME ]
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 22:46 #1
Prøv at brænde dem med kun 1x speed og se om det hjælper!

//Beach
Avatar billede zero-one Nybegynder
23. juli 2001 - 22:58 #2
Til Beach

Det har jeg prøvet op til flere gange, men det virkede kun ved de 5 første jeg gjorde det ved! Og selv der hakkedede cd-afspilleren! Ved nogen af dem kan jeg afspille track 01, men ikke skifte nummer uden det går helt i kage, hvis jeg så vil høre track 02 ER jeg nød til at høre track 01 færdig først [ergo kan den kun skifte automatisk].

//Zero-One [ NME ]
Avatar billede Beach Mester
23. juli 2001 - 23:10 #3
Så er det bare fordi din brænder ikke kan snuppe de skiver:-(
Jeg har selv prøvet rigtig mange forskellige mærker i tidens løb, er en gang i mellem så er det bare nogle der ikke vil gøre det ordentligt:-(
Nogle er (til min brænder) rigtig gode til audio og andre igen er gode til data (ikke ens!) så jeg vil da ringe til den forretning hvor du har købt skiverne og sige at varen ikke kan bruges.
Hvis du har købt dem over nettet så har du 14 dages fuld returret på varen så der er der ikke noget problem. Har du været i en butik og købe dem så skal du faktisk lave en fejlbrænding på alle skiverne for at have \"retten\" på din side. Men der ville jeg nu nok også lige ringe ned til dem og sige at du har et problem og om de vil bytte varen eller tage den retur inden jeg går i gang med at smadre alle de andre skiver:-)

Men back to basic>>> Nogle brænderer vil bare ikke med nogle skiver, og der er ikke en hulens fis at gøre ved det. Jeg fik selv købt nogle Vivastar skiver (30,- for 10 stk. inkl. javelcase) som bare ikke ville. Jeg prøvede alle 10 stykker og gik så ned med min bon i hånden og brokkede mig. Jeg fik mine penge tilbage da det ikke kan betale sig for en butik (Super Brugsen) at lave bøvl over 30  kroner.

//Beach
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
24. juli 2001 - 02:09 #4
Der kan være to grunde:
1: Du brænder i en format som er svære at læse.
2: Det er nogle lorte cd\'er, hold dig til Kodak.
Brugte selv Mr. Platinium en gang (impulskøb), gør det aldrig igen. Fra nu af kommer der kun Kodak i min brænder.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 02:21 #5
>>>sutminmega2  eller Daniel....
Du kan ikke bruge den med at _DU_ kun bruger det og det, og har prøvet dit og dat, da alle brændere er forskellige. Nogle er optimeret til Kodak eller... mens andre er optimeret til TDK eller.... bla bla bla.
Så det er absolut et spørgsmål om hvad zero-one har brugt før og ikke hvad du kun hvad du har brugt af skiver!
Jeg har også prøvet flere af Kodaks forskellige skiver men har _ALDRIG_ kunne bruge dem i bla. transportable cd spillere!
Hvad skulle det så sige om Kodak? At det er nogle skåd-skiver? Den tror jeg ikke holder da jeg kender flere der kan bruge og brænde på dem uden problemer. Min brænder kan bare ikke lide dem, og det samme kan siges om alle mine ikke computer-afspillere.

Så jeg tror ikke du skal blande mærker ind i billedet da de skiver som zero-one bruger også for rigtig manges vedkommende er noget som virker ganske udemærket!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 02:25 #6
>>>sutminmega2  eller Daniel....
Ups... Glemte lige at skrive at formatet jo intet har at gøre med om det funker eller ej. Hvis nu zero-one gerne vil brænde i wav fomatet så er kan høres på ikke-computer-afspillere jo er der jo ikke så mange andre alternertiver!

//Beach
Avatar billede styggeulv Nybegynder
24. juli 2001 - 13:13 #7
Det, jeg tror du oplever er faktisk en kendt sag blandt mange af os: Jeg regner faktisk med, at du sagtens kan afspille dine cd-r\'er i din hp-8100+, men har probs med f.eks. (især) Kennwood cd-afspillere.. Dette hænger sammen med \"styrken\" i aflæse-laserhovedet på cd-spilleren, og faktisk er det ofte kun nyere cd-afspillere med \"friske\" (ikke trætte) laserhoveder, der godvilligt afspiller alle medier.. Ofte vil du finde, at den coating de forskellige producenter bruger, lader til at gøre en forskel på hvorvidt cd-r\'en lader sig afspille i alm. cd-spillere. Min erfaring er at de LYSESTE af typerne er de nemmeste at aflæse. De mørkegrønne/blå er de vanskeligste.. jo mørkere, jo værre. Alt dette hænger sammen med laseraflæsningen/-hovedet. Jo bedre evne til reflektion, jo lettere for laseren at afkode/læse. Selv har jeg haft gode erfaringer med nogle cd-r\'er kaldet ..øhh.. var det RIX? øv-er på job, så jeg ka\' ikke bare ta\' dem fra hylden.... håber, det hjalp bare lidt.. ;-)

ps. det er helt klart, hvorfor Daniel har sådan et akavet nick.. det må jo være dér, hele hjernen hører hjemme!
Avatar billede styggeulv Nybegynder
24. juli 2001 - 13:14 #8
ps ps: Jeg har samme brænder som zero-one. endnu! en yamaha 2200-series er på ønskelisten.. ;-)
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:54 #9
Jeg har den samme brænder og har oplevet PRÆCIS det samme problem med Mr. Paltinium cder... Det er simpelthen pga kvaliteten. Jeg har også prøvet forskellige anlæge, men de fleste kan ikke spille sangene! Din brænder fejler intet. Du skal bare købe nye cd\'er. Og min erfaring er at når man skal købe CD-R, skal man ikke kigge på dem med billige priser! Når det handler om CD-R, så betyder mærket MEGET! Jeg har købt 100 Sony CD-R for ca. 8 kr. pr. stk! Det er lidt dyrt, men jeg har ikke oplevet et eneste problem! MAN FÅR ALTSÅ NOGET FOR PENGENE!
Avatar billede zero-one Nybegynder
24. juli 2001 - 19:29 #10
Hej igen alle sammen!

I har været til stor hjælp og jeg håber det ene eller andet virker!
Avatar billede styggeulv Nybegynder
24. juli 2001 - 22:41 #11
øhhh - jeg er ikke helt enig!... Jeg har bl.a. købt en del af de VIVASTAR cd-r\'er, som bl.a. FØTEX sælger.. og de har virket forbilledligt!

bedste hilsener,
-ulven-
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 23:03 #12
>>>zero-one
Nu er der da lidt at gå efter:-)
Men da du ikke har oplevet problemerne før så er det med stor sansynlighed skiverne der ikke arb. godt nok sammen med dit drev og dine afspillere!

Håber du kommer tilbage og skriver lidt om hvad du så gjode*S*

>>>styggeulv
Det er det jeg har prøvet at \"råbe\" op om. Nogle kan bruge Vivastar skiverne uden problemer, og andre kan ikke. Det er godt nok en gammel Acer brænder jeg har, men den stod helt af da jeg prøvede Vivastar skiverne, men fik at vide af en kolega at han havde købt tonsvis af dem uden at løbe ind i problemer.
Så det HAR altså lidt med både brænderen, afspilleren og skiverne at gøre. Jeg har altid  selv brugt TDK CD-R 74 Re-flex skiverne til Audio og nogle billige junkskive (Tror nok de hedder Hi-Space, men der står intet på dem) på spindler af 150 stk. til data. Det har kørt rigtig godt og stort set uden fejlbrændninger (kun dem jeg selv har været skyld i) så.....

//Beach
Avatar billede zero-one Nybegynder
24. juli 2001 - 23:53 #13
Så nu har jeg fordelt point efter hvem jeg synes der var til mest hjælp! Jeg prøver lige næste gang jeg skal på indkøb at købe en masse forskellige cd-R... Jeg skal nok følge op på sagen, så snart jeg finder ud af mere! STAY COOL HOMEBOYS...
Avatar billede styggeulv Nybegynder
25. juli 2001 - 08:02 #14
ok - tak for points, zero-1 - jeg håber, du finder den type cd-r\'er, der funker for DIG og de afspillere, DU skal bruge, og det var rart at vi ku\' være lidt til hjælp. Good luck! ;-)

beach> jup - det har da helt sikkert noget med sammensætningen af komponenter at gøre - lige fra brænderprogram til skiven... rent logisk gi\'r det nu ikke megen mening at bruge dyre skiver til audio, for alt det drejer sig om, er jo bare 1-taller og 0\'er! Der, hvor jeg ser fornuften i at købe de dyrere skiver, er hovedsagelig af hensyn til holdbarhed (og den ved vi ikke så meget om endnu for cd-r medierne) - husk at spørgsm. drejede sig om afspilning i ANDRE afspillere..brændingsprocessen har vist været ok, som jeg ka\' forstå det..(ellers nok et problem for mange). ...gad vide, hvordan de nye helt SORTE cd-r\'er opfører sig.. så dem med SKRÆK i øjnene her forleden dag i Føtex!! *S*

mange hilsener til jer begge,
-Ulven- ;-) bzzzzzzzz-ZUM!
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
26. juli 2001 - 12:25 #15
>>>beach
Det med at en brænder er optimeret til nogle bestemte formatter er noget fis, for ifølge Plextor, som har lavet min nuværende brænder, understøtter den ikke Kodak men, en helvedes masse andre.
Desuden har jeg også selv haft en HP brænder og den var heller ikke særlig glad for Mr. Platinium.
Så det holder ik\' helt.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede jeppe75 Nybegynder
06. marts 2002 - 15:50 #16
til Zero one

Hvis du har hp 8100 plus software cd-rommen ville jeg blive en lykkelig mand! er du ikke sød at skrive tilbage så kan vi finde ud af noget. På forhånd tak Jeppe