Avatar billede Novice-1 Forsker
15. august 2010 - 13:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Picase hvordan giver jeg kun adgang til een af mine mapper -og kun for 25 mennesker

hej

jeg var ved at ville dele nogle billeder som jeg har taget med  en nærmere udvalgt gruppe mennesker 25-50 mennesker
og kun dem
nu er  jeg så blevet anbefalet picasa
men kan jeg
1)  nøjes med at dele en af mine mapper med andre mennesker, hvis jeg bruger picase

2) og kan jeg nøjes med at  dele dem med  en nærmere udvalgt gruppe

--jeg har i denne sammenhæng været ved -i picase- at søge på billeder -hvori indgik--en del-- af det navn-
som jeg havde tænkt mig at give mit album/ mine billeder
--og straks blev der vist flere tusinde billeder som alle mulige har taget gennem de seneste år
på forskellige steder rundt i og fra landet

----

skal jeg i stedet for vælge facebook
-og så  tvinge folk til at  være venner med mig
hvis jeg vil sætte præcise! begrænsninger  på hvem der må/ kan se dem

påå forhånd tak

holger
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. august 2010 - 14:02 #1
er der nogen der har andre og endnu bedre forslag
-som man ikke behøver at være edb nørd for effektivt at kunne bruge

-en trejde mulighed, antallet taget i betragtning er en DVD
Avatar billede it-noerden Nybegynder
15. august 2010 - 14:21 #2
Du kunne også sende Emails med billederne vedhæftet det tager næsten ingen tid :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2010 - 14:50 #3
Samel dine billeder i en mappe som du uploader på gratisupload når de er oppe kopierer du linket og sender til grupen.
http://www.gratisupload.dk/
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2010 - 15:29 #4
TDC?
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. august 2010 - 16:17 #5
150 billeder -og vil godt vente med at reducerer opløsning til jeg--eller andre får bearbejdet dem
-og  - aner ikke hvem der har bredbånd
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. august 2010 - 16:19 #6
lyder spændende- vil prøve ved lejlighed
Avatar billede store-morten Ekspert
15. august 2010 - 16:44 #7
Hvis du har TDC så er der Webdisk.

TDC Webdisk er din harddisk på nettet. Du får 5 Gb ekstra harddisk som du har adgang til fra alle computere med en internetforbindelse. Med TDC Webdisk kan du

gemme din yndlingsmusik - så du har adgang til den overalt
gemme filer og dokumenter, som du både bruger privat og på arbejdet
uploade billeder og film og dele dem med andre - fx når du er på ferie
Tjenesten koster ikke noget, og du kan beholde din personlige lagerplads, så længe, du er bredbåndskunde hos TDC.

Personerne, du har valgt at dele filerne med, får tilsendt en mail med et link til filerne. Du kan skrive en besked til personerne, og du kan vælge hvor længe de skal have adgang.
Avatar billede Novice-1 Forsker
16. august 2010 - 16:32 #8
På grund af prisen har jeg  valgt Fullrate til bredbånd og fastnet, hvilket passer til mit behov.
Men nu er Fullrate jo købt af TDC -så man kunne jo have håbet på man engang får samme fordele som TDC/ webspeed kunder -og til samme pris
Avatar billede Novice-1 Forsker
18. august 2010 - 16:52 #9
angående http://www.gratisupload.dk/

så eksperimenterede jeg lidt med siden, men straks jeg havde lagt noget op kunne jeg jo se alt!!! hvad alle andre!! havde lagt  op, eksempelvis i dag
-og jeg ville jo netop godt havde haft præcis styr på hvem der kunne se hvilke billeder
-og at det kun var de "inviterede"
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. oktober 2010 - 10:04 #10
her var ingen svar når det gjaldt picase, som var det jeg drømte om, så jeg lukker og giver mig selv point, hvis det er i orden.
Vil se om jeg kan oprette mig som bruger hos TDC -ved lejlighed-
-skønt jeg ikke er abonnent

hilsen holger
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. oktober 2010 - 10:06 #11
det var kun for at få lukket tråden, og ikke fremover blive mindet om den er åben, at jeg gav mig  point