Avatar billede djbaaz Nybegynder
14. august 2010 - 20:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstart af biograf

Hej
Ved ikke om dette er stedet. men prøver lykken alligevel, jeg har altid haft en drøm om at eje og drive en biograf.
Jeg har prøvet at lede efter nogle biograffer til salg, men intet held. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring om emnet, Derfor er al hjælp velkommen.

Hvor kan man finde en biograf til salg?
Hvad skal der til for at starte det selv fra bunden?

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. august 2010 - 20:42 #1
ikke at jeg kender meget til biograf drift, men jeg vil mene det koster en del at bygge en selv.

med opbygning af biosal, sæder, lyd og lys osv..

men ,. er sikker på at hvis du ringer og snakker med nordiske biografer... så kan de hjælpe lidt..
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2010 - 22:03 #2
Måske du skal leder på amino.dk men alt efter om du skal vise det nytes så skal du have en god gang penge i rykke..
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2010 - 10:26 #3
Jeg tror du skal starte et andet sted end den fysiske lokation.

Hvis du ønsker at lave en rigtig biograf, hvor du ønsker at fremvise film for andre, så er det vigtigste for dig at få på plads, rettighederne til at gøre det.
Der er en del copyright regler du bliver nødt til at sætte dig ind i og så skal du betaler licenser for at få lov til at vise film. Først når den del er på plads kan det betale sig at se på hvordan det fysiske miljø skal oprettes.

Det bedste jeg tror du kan gøre, er at finde den nærmeste lille biograf hos dig og tage en snak med dem. Jeg arbejde for lang tid siden i en lille biograf og vi overlevede ved at lave en lille sammenslutning af 4 små biografer, som delte film og derved kunne klare priserne på licenserne.