Avatar billede s0mmer Nybegynder
12. august 2010 - 13:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DateADD i SQL sætning

Hej eksperter,

Jeg har følgende sql sætning i ASP.

SELECT * FROM vTempSubscriptions WHERE datetime > ?

Nu vil jeg gerne lægge 1 år til datetime når jeg sammenligner. How?

På forhånd tak.
Avatar billede kavlar Novice
12. august 2010 - 13:21 #1
Du kan prøve med

(DATE_ADD( NOW( ) , INTERVAL 1 YEAR)
Giver aktuel dato + 1 år
Avatar billede s0mmer Nybegynder
12. august 2010 - 13:28 #2
For at vende tilbage til min sql sætning har jeg prøvet:

SELECT * FROM vTempSubscriptions WHERE (DATE_ADD(datetime, INTERVAL 1 YEAR)) > ?

.. Som giver fejl.
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 13:28 #3
SELECT DATEADD(YEAR, 1, GETDATE())

mvh
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 13:30 #4
SELECT * FROM vTempSubscriptions WHERE DATEADD(YEAR, 1, datetime) > ?
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 13:33 #5
Du kan jo reelt set også trække et år fra den dato du vil sammenligne med i dit program, det burde jo give samme resultat :-)

mvh
Avatar billede s0mmer Nybegynder
12. august 2010 - 14:16 #6
buzzz > Det var præcis hvad jeg endte med :) Jeg takker mange gange. Send svar og du får points.
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 15:04 #7
kommer her.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. august 2010 - 18:43 #8
buzz-> "Du kan jo reelt set også trække et år fra den dato du vil sammenligne med i dit program, det burde jo give samme resultat :-)
"

ja til resultatet, nej til idéen... der er kæmpe forskel i performance.
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 19:09 #9
Tror du har misforstået hvad jeg mente så.

Sidste ide med at trække datoen fra i programmet, ville jeg mene ville give bedre performance.

Kunne ikke se hvorfor første ide, skulle give bedre performance.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. august 2010 - 22:06 #10
Den dårligste performance er .. where dateadd(year, ....) > ....

Der vil være samme performance imellem at regne sig frem til datoen i app eller where datefield < dateadd(year, 1, getdate())
Avatar billede Syska Mester
12. august 2010 - 23:23 #11
Det er jo netop også det jeg skrev.

mvh