Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 17:19 Der er 11 kommentarer

ACER ASPIRE 9300 VIL IKKE STARTE

Hej EKSPERTEN.DK.
Har en Acer Aspire 9300 som er ca. 3 år gammel.
Den vil ikke starte op overhovedet, når jeg prøver at starte op, så lyder start knappen barer, og pæren lyser, men processorens ikon blinker ikke overhovedet, og skærmen forbliver sort hele tiden.
Blæseren kan jeg hører kører lidt, men ellers ikke andet. Cd-rom drevet kan godt tages ud.
Kan i hjælpe mig???

Og inden det her problem, begyndte den med at ikke ville starte op i windows, lige pludselig vil den slet ikke starte op i bios, eller bare noget tekst, det er KUN sort skærm.
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 17:21 #1
Når jeg prøver at starte den op, så lyser start knappen bare*
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 18:13 #2
hvis du har indstalations cd fra fabrikken da du købte pc

vil jeg mene at du bruger den, men prøv først lige når du har

trykket på start knappen tryk f12+enter og se om der sker noget

der såsom bios eller der kommer tal hvor den tæller ned hvis

den gør det så lad den gøre det fordi den konfigurer computeren

og det kan godt ske at den så kommer i gang igen .

              MVH jhfc.
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 18:17 #3
har den desværre ikke :/

hvad mener du, skal jeg  trykke f12+enter imens jeg trykker på start knappen
Avatar billede nfssister Forsker
11. august 2010 - 18:36 #4
Det lyder mere som dit skærmkort eller skærm er gået. Prøv at sæt en alm. skærm på computeren og tænd den op igen.

Din skærm ændrer sig ikke fra helt mørk til lidt lysere mørk når du trykker på tænd knappen ?
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 18:40 #5
Har prøvet, der kommer intet frem.

Nej den forbliver KNALD sort.. :S
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2010 - 19:06 #6
jeg mener når du har trykket på startknappen så er skærmen

sort med bogstaver og tal når du ser det trykker du f12 og hvis

der kommer tal som begynder ved ca 29 0g tæller ned til nul

hvis den gør det så lad den gøre det og se hvad der sker,og hvis

det ikke hjælper er det sansynlig din skærm der defekt ,men jeg

kan forstå at du har prøvet med en anden skærm og der skette

ikke noget,kunne det tyde på at pc er defekt hvad jeg tror den

er , men har du prøvet at støvsuge blæsseren i pc ?? men

er den ren så er pc defekt tror jeg .

            MVH JHFC
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 20:11 #7
jhfc -> . der kommer overhovedet ikke noget frem, kun sort skærm når jeg starter den. overhovedet ikke tekst eller noget
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2010 - 20:23 #8
Har du prøvet at fjerne al strøm fra pc (batteri og forsyning) og holde tænd knappen nede i 10 sek?
Lade den stå 5 min og prøve at starte igen.
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
11. august 2010 - 20:26 #9
Har prøvet med 30 sekunder, det virkede ikke.. Men har ikke prøvet hvor jeg har ladet den stå i 5min, er det nødvendigt, så prøver jeg lige =)
Avatar billede prodigy01 Nybegynder
12. august 2010 - 12:50 #10
Virker ikke .. :S
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2010 - 22:25 #11
Bud: Tror dit bundkort er stået af.