Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. august 2010 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken løsning er smartest

Til et netværk i et lille firma.

20 ansatte

Der må rigtigt gerne være tynde klienter på kontoret, og vi har set på nogen som kræver noget software der installeres på en almindelig XP pc, og så kan man dele denne pc mellem de tynde klienter.. de kan altså ikke se hinandens ting eller noget, og logger ind på xp'en med deres egen bruger.

Vi vil dog gerne samtidig at der er mulighed for at logge på hjemmefra, og få samme skrivebord/opsætning osv, som der er når man er på via den tynde klient..

Dette kræver vel nærmest at man bruger en RDP baseret løsning?

det vi søger er at det er rigtigt nemt at servicere og vedligeholde med brugere og installationer, samt styre hvad der er af rettigheder til forskellige ting.

alle input (næsten) er velkomne
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
10. august 2010 - 22:07 #1
tjaa
det nemmeste, hurtigst og billigste er som du selv antyder RDP.
Køb noget nyt hardware med masser af RAM og så installer en Windows Server 2008 R2 og enable Remote Desktop Service
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
11. august 2010 - 10:06 #2
Oki .. det kræver vel så at alt det software man installerer og printerdrivere osv, så er kompatibelt med SERVER 2008 .. og ikke bare windows 7 ?

og i så fald .. hvad skal man så bruge til at logge ind på win 2008 med ? .. for det duer jo ikke at beholde nuværende maskiner til at boote op i xp .. og bruge 1-2 minutter på at starte op og logge ind .. hvorefter de så skal starte fjernskrivebord og logge ind ? ..
Avatar billede misterthin Nybegynder
11. august 2010 - 14:51 #3
der er www.thinstuff.com som kan lave en XP workstation om til en multibruger RDP server ....  men men . licensmæssing kræver microsoft stadig at du har en XP workstation licens ( eller større) for hver computer(terminal)som logger på  ( og der er en ægte XP , ikke X-pembedded)

selv synes jeg det er federe at bruge en win2008R2 server med RDP inkl terminal server licences , og så feks Nexterminal Nexceed linux terminaler,.- med et FULDT skrivebord... så er det "lisom at have en PC"...  der er altid begrænsninger
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. september 2010 - 09:59 #4
det bliver vist til en RDP løsning.. kom med svar ..
Avatar billede misterthin Nybegynder
02. september 2010 - 10:03 #5
som angivet foroven ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. september 2010 - 11:27 #6
ikke helt...

blvier med 2 x dc og 2 x ts og så nogle tynde dell klienter