Avatar billede NeddyDK Nybegynder
10. august 2010 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC fryser efter 1-2 min.

Hej Alle

Jeg vil forsøge at beskrive problemet så godt jeg kan.
Det opstod for 3 dage siden hvor det før har virket np.

Jeg starter min PC og hvis jeg f.eks afspiller en DVD via Power DVD SKER det at min PC fryser fast. derefter kommer der grafik fejl. ( Det ser ud som det gør når man f.eks ikke har sat skærmkabel ordentlig i, men det er ikke tilfældet).
Men hvis jeg genstarter PCén kan jeg starte et spil og spille ca. 30 secs før det samme sker. og her er det hver gang. .. Spillet bliver loaded og men det er først når jeg går igang med at spille at problemet opstår.

Nvidia drivers er opdateret til den seneste.

Håber ovenstående giver mening.

har følgende specs:

      Machine name: Bladiablabla
  Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)

              BIOS: BIOS Date: 07/13/07 21:27:16 Ver: 08.00.12
          Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU    E6750  @ 2.66GHz (2 CPUs)
            Memory: 2048MB RAM
          Page File: 585MB used, 3354MB available
        Windows Dir: C:\WINDOWS
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
    DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode

Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTS
SoundMAX HD Audio

10. august 2010 - 15:43 #1
Velkommen til E. ...

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
(Specielt mht. Graffikkortet...!)
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
10. august 2010 - 18:08 #2
Tak for svar men jeg syntes jeg har gjort den godt ren.
(blæsere er støgsuget både strøm forsyning og grafikkort blæser)
Der er dog kasse omrking det meste af grafikkort og ikke umiddelbart noget at skille ad.

Jeg har ført haft et lignende problem som blev afhjulpet ved netop at gøre det hele rent, men her fik jeg ikke nogen grafik fejl. Kun at PCen frøs.

andre gode forslag modtages stadig med kyshånd!
Avatar billede NeddyDK Nybegynder
11. august 2010 - 13:46 #3
Fandt ud af at det var grafikkortet...

skiftet og no problem nu.