Avatar billede ng_tnt Nybegynder
09. august 2010 - 20:19 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved update af JAVA

Når Java kommer og vil installere/opdatere - får jeg en fejl " Ikke adgang til tjenesten Windows Installer.,.... " og installationen fejler og en genstart ER nødvendig for at få en normal pc igen - nogen der kan hjælpe - har set løsninger til xp men ikke til Win7 (Ultimate)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
09. august 2010 - 20:44 #1
Prøvet at slette TEMP filerne?

Går ud fra at du har prøvet at afinstallere Java, og derefter prøver at installere.

Her er der nogle andre ting du kan prøve: http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/vistainstall/thread/fab55ef9-6903-4aa1-ac25-3f418ded8170

Det er ikke præcis samme fejl, men det kan skyldes det samme
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2010 - 07:42 #2
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
10. august 2010 - 22:58 #3
Jeg har rigtigt nok prøvet at slette temp-filer m.v. med CCleaner - jeg kan derefter IKKE installere Java igen (måske det også er andre progs. ???) Forsøgte først med 32bit versionen, maskinen knoklede derudaf og fik ingen fejl medd. - måtte til sidst selv slukke pc'en og boote igen - Java er ikke installeret. Mærkeligt
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
10. august 2010 - 23:09 #4
Og ligeledes været igennem HEINZDMX's forslag -stadig uden hjælp. Håber een kan hjælpe er noget på herrens mark nu......
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
10. august 2010 - 23:15 #5
Hvis det ikke hjælper med en ny konto, prøve at reinstallere Windows Installer, og du er sikker på at det er en rigtig pakke fra java (det er det jo nok). Så er det eneste jeg kan tænke på desværre en reinstall af Windows 7, eller måske en gendannelsespunkt fra før fejlen opstod... det er måske lidt svært at vide, men hvornår har du sidst installeret et program som gik igennem?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
11. august 2010 - 23:03 #6
Har ikke prøvet med ny bruger - der er kun denne ene som er adm. Ja det er den korrekte pakke fra Java - har forsøgt med både 32 & 64 bit versionerne med samme held.

Kan man med fordel bruge SFC /scannow på Win7 Ult. 64 ?

Gendannelse er desværre ikke helt muligt - har installeret små ting uden problemer - bl.a. Ccleaner ny version.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. august 2010 - 09:00 #7
Det kan jo være at ikke ikke alt har været baseret på Windows Installer.

SFC kan ville være en ide.
http://support.microsoft.com/kb/929833

Da jeg kørte med Vista kom jeg ud i at dele af min admin bruger ikke virkede. Da jeg lavede en ny bruger, så virkede den nye bruger fint.

Så det er en mulighed jeg ville prøve, inden at skyde den ned.

Hvis det er fordi du ønsker din computer automatisk bliver logget på , så kan det stadig godt lade sig gøre.

Du skal bare kører følgende i kør:

"control userpasswords2" (uden de to ")

Derefter deaktivere du "brugere skal angive brugernavn og password for at bruge computeren"

vælger brugeren der automatisk skal logges på og trykker ok.
Hvis der er kode på brugeren, skal du derefter indtaste koden...
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2010 - 11:15 #8
det skal laves i funktionen kør.

du skal først tilføje kør

http://www.alt-til-windows.dk/?Tips/TilfoejkoerKommandoenTilStartMenuen/456

control userpasswords2
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. august 2010 - 11:41 #9
eller bare med genvejen:

WindowsTasten (windowsikonet imellem CTRL og ALT) + R
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
16. august 2010 - 16:46 #10
Så er ny bruger samt SFC /scannow forsøgt desværre uden held. Hvordan reinstalleres Windows Installer v.5.0 igen?

Tror også jeg forsøger med en ældre Java version - ikke sjovt at køre helt uden java installeret......:-(
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
16. august 2010 - 18:08 #11
Denne tråd med nogle andre ting du kan prøve med Windows Installer..

(nogle af dem har du nok været igennem).

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/vistagaming/thread/c885ad96-29af-4b26-8f70-07e85d2d27d1
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
17. august 2010 - 23:50 #12
Hej heinzdmx igen !

ALT er nu prøvet, inkl. rep fra DVD'en.... alt uden held. Det er sku ved at være kritisk idet uden java ingen netbank m.v.

Hvad gør man ????????? Syntes ikke jeg kan finde nogle brugbare løsninger nogen steder.... er det virkelig en TOTAL REINSTALLATION der er eneste løsning..... :-(

Nogen sidste forslag ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. august 2010 - 09:33 #13
Problemer med Windows Installer kan være svære at rette ;(

Den eneste anbefaling jeg kan give dig er at lave en reinstallation af Windows.

Husk at kopiere alle informationer over på en ekstern harddisk eller lign. så du ikke mister noget.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. august 2010 - 19:30 #14
Hej igen - tja der er så ingen anden udvej - ja må hellere se at få en opdateret backup af skidtet og så formattere igen.

Tusind tak for forøsget - Smid et svar !
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
18. august 2010 - 22:10 #15
Svar her.

Desværre nej.