Hvordan defineres "range" ved import fra et excel-dokument til et andet?
HejMin fader har ca. 150 skemaer med ca. 15 rows og ca. 10 colums.
Disse ligger, og skal blive ved med at ligge da de opdateres, i 150 individuelle excel-dokumenter. Men de skal sættes ind i den samme tabel. Det har jeg løst således, at jeg laver(=vil lave) en data-connection mellem et samlende excel-dokument(kaldt MIDLERTIDTIGT) og hver af de 150.
Dette giver ikke helt den ønske effekt, da det laver 150 individuelle tabeller. Men ved at lave et nyt dokument (ENDELIGT) med en data-connection til dokumentet MIDLERTIDIGT lykkes det at få det hele i en samlet tabel.
Så vidt så godt - min vanskelighed består i, at der i alle dokumenterne optræder navne, som er sat ind i de 2 øverste rows. Hermed kommer den nederste del af navnet med som første forekomst i tabellen, 150 gange. Hvordan er det muligt at sige til excel, at jeg ved importen ikke vil have de 2 øverste linjer med, men ellers bare vil have den normale "dynamiske" import, hvor den medtager, hvor der er data???
Jeg benytter Office 2007´s Data-connection knap; her er en funktion som hedder "first row of data contains colums header", men at klikke denne væk løser jo ikke mit problem, da der er tale om 2 linjer. I samme data-connection funktion, kan man under properties/ Definition finde et "Command Text"-vindue, hvor der som standard står "Sheet1$", men jeg kunne forestille mig, at det var her der skulle skrives en kommando, som jeg ikke kender.
På forhånd mange tak for svar,
Simon