Avatar billede jebbe74 Nybegynder
06. august 2010 - 16:45 Der er 6 kommentarer

Videoredigering

Vi har indstillet vores komputer så den viser samme skærmbillede (klonet) på både komputer skærmen og projektorens skærmbilllede på lærredet på væggen.
Vi har 3 forskellige videoredigerings programmer, som bliver brugt af vores medlemmer.
Det er Pinnacle Studio 14, Adobe Premiere Elements 8 og Adobe Premiere Pro 2.0.
Der er ikke noget i vejen, når vi redigere vores film i programmerne, så bliver alt vist på skær-mene. Men når vi skal Capture filmene ind på computeren sker der det, som er vist på oven-stående billede. Billederne fra den capturede film vises kun på komputerskærmen, men ikke på projektorens skærmbillede. Og det gælder for alle 3 programmer.
Vi har set på alle 3 programmers opsætning, men kan ikke finde årsagen til det manglende projektor skærmbillede.
Hvad kan årsagen være?
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 18:00 #1
Der er ikke rigtigt noget billede.
/ptj_11
06. august 2010 - 18:29 #2
Under hvilket system ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Gætter dog på Microsoft Windows ...

... Jo det er velkendt:
Ved afpilling med eksempelvis WMP (WindowsMediePlayer) er billedet bare "tomt"/"sort" på skærmudgang #2. Prøv at lade vinduet overlappe begge skærme; så ser det 'sjovt' ud...

XP: ... [kontrolpanel] [Skærm] Fanen [Indstillinger] [Advanceret] Fanen [Fejlfindning] punktet [Hardwareacceleration]...
Prøv dig frem her...

Denne 'vej' er lidt forskelig fra grafikkortdriver til driver / OS ...
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
21. august 2010 - 17:55 #3
Som jeg skrev i mit spørgsmål, er skærmene klonede. Det vil sige, at skærmbilledet er det samme på begge skærme. Så det du siger med at flytte billedet fra den ene skærm til den anden. Det kan ikke lade sig gøre.

Styresystemet påkomputeren er Windows Vista.
21. august 2010 - 21:27 #4
... [kontrolplanel] [Personlige indstillinger] [Skærmindstillinger] - [Advanceret] ... (og fremefter...?)

---

Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
19. november 2010 - 12:54 #5
Undskyld det har varet sålænge inden jeg svarede.

Det du skriver, Karise_Larry, har vi prøvet, men intet hjælper.

Vi har fået at vide, at det muligvis skyldes at vores skærmkort er for lille. Så vi vil købe et der er hurtigere og kraftigere. Men det ender nok med at vi skal opgradere hele komputeren.
19. november 2010 - 20:01 #6
... det kunne der nok være noget om ...