Avatar billede srofhest Nybegynder
06. august 2010 - 01:09 Der er 1 løsning

Merging af sql queries?

Hej eksperter, jeg er forholdsvist ny til MySQL og har 3 sql queries som jeg gerne vil have lavet i en istedet. Jeg har søgt og prøvet, men intet jeg gør ser ud til at virke.

mine statements er:

SELECT ID, Headline, Text, Date FROM News

SELECT COUNT(*) FROM newscomments WHERE NewsID=?NewsID

SELECT CommentUser, Date FROM newscomments WHERE NewsID=?NewsID ORDER BY ID DESC LIMIT 1

Mange tak for jeres tid.
Avatar billede srofhest Nybegynder
09. august 2010 - 08:58 #1
Har endelig fikset problemet selv.

SELECT News.ID, News.Headline, News.Text, News.Date, IFNULL(Comment.CommentUser,'NAN'), IFNULL(Comment.Date,'2000-01-01 00:00:00'), COALESCE(Count.Cnt,0) FROM News LEFT OUTER JOIN (SELECT NewsID, CommentUser, Date FROM newscomments GROUP BY NewsID) AS Comment ON Comment.NewsID=News.ID LEFT OUTER JOIN (SELECT NewsID, COUNT(*) AS Cnt FROM newscomments GROUP BY NewsID) AS Count ON Comment.NewsID=News.ID ORDER BY News.Date DESC