Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 18:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IP-adresser bag HUB

Jeg har delt en ADSL forbindelse fra TDC (NetExpress) med en HUB til 2 computere. Problemet er at begge computere jo har samme IP udadtil. Hvordan skal jeg så overføre filer via ICQ og IRC, samt oprette en FTP server?
Det skal lige siges at jeg har prøvet alle 3 førnævnet, \"DCC get\" via mIRC er det eneste der virker.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. juli 2001 - 18:32 #1
har du router ??
hvis du skal have ftp server, skal du oprette et nat entry til din ftp server, sådan at en forespørgsel på port 21 bliver redirected til din ftpserver,
Avatar billede guiron Nybegynder
23. juli 2001 - 18:33 #2
1. TDC deler normalt to ip adresser ud..
2. Der er vist ikke så meget at gøre ved det.. Med en router kan man få alle maskinerne til det, men jeg har ikke lige nogen skide smart ide til hvordan det virker med flere maskiner og så det der ATM modem wannabe fra TDC.
Avatar billede guiron Nybegynder
23. juli 2001 - 18:33 #3
Carste --> han har ikke router når det er med TDC
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
23. juli 2001 - 18:43 #4
normalt er der en router med netxpress, det er tdc bredbånd der er uden router
Avatar billede hvidlogspusher Nybegynder
23. juli 2001 - 19:32 #5
quiron du kan sagtens få router selvom du har tdc
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 19:54 #6
Jeg HAR router, sluttet til mit netkort (noget med T-base et-eller-andet, RJ-45) dvs. IKKE ATM
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 19:55 #7
Jeg HAR router, som er sluttet til HUB\'en (RJ-45) og viddere til mit netkort i PC\'en. D.v.s. ikke ATM.
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 19:56 #8
Nå, den kom to gange, så har i den i to versioner 8-)
Avatar billede hvidlogspusher Nybegynder
23. juli 2001 - 20:18 #9
så har du kun en udgående ip til alle de comps der er på netværk... TDC har været så flinke at natte dine porte for dig. Så hvis du vil lave en ftp-server skal en af dine maskiner have fast ip.
Vist nok 192.168.1.4 også skulle ftp-serveren virke. At modtage filer over icq er et problem for tdc har sikkert låst din router så kun de kan ændre i den. Men hvis du er fix kan du selv hacke den og natte de porte der gør fil modtagelse over icq mulig. Hvid du joiner #mujaffabanden på quakenet kan det være jeg fortælle dig hvordan!
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 20:36 #10
Det gør jeg så, men så yder TDC vel ingen support mere?
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 22:37 #11
Ok, det gav desværre ikke pote, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg natter. TDC har efter jeg har skrevet til dem, svaret med:

Jeg vil foreslå dig at gå ind i routerens interface og under Advanceret
Konfiguration->>Hostmapping/Nat og skriver 192.168.1.6 i LAN IP ADRESSE

Hvilket jeg ikke fatter en brik af...
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. juli 2001 - 11:59 #12
hvis du åbner din browser og skriver 192.168.1.1 så burde du kunne se din routers konfig program, der er en menu der heddder NAT, der inde kan du sætte op hvilken port du vil oprette nat entry på
feks, port21 -> 192.168.1.6
Avatar billede jasc_dk Nybegynder
24. juli 2001 - 12:18 #13
Mange tak, carsten_lusk, det var det der skulle til. Nu ved jeg ikke så meget om eksperten.dk\'s system, men er det ikke noget med at du kan få nogle point, hvis du sender som svar og jeg godtager det? For det var jo svaret!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
24. juli 2001 - 12:22 #14
her er et svar