Avatar billede andersasp Nybegynder
05. august 2010 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en DISTINCT på en bestemt tabel men beholde andre

Hejsa,

Jeg har en masse data som jeg gerne vil have vist.. Og her kræves det at jeg fjerner en masse dubletter.. Dette kan jeg gøre med DISTINCT, men jeg vil MEGET gerne have mine resterende værdier med så jeg kan sortere mm..

Er det muligt at lave en DISTINCT på bare en colonne ? og stadig få alt ens andet data med?

Set findalldata= Conn.Execute("SELECT (DISTINCT på navn) FROM table_minebruere order by Olastlogin DESC Limit 100;")

på forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. august 2010 - 12:50 #1
I mine ører giver det ingen mening det du siger. Måske GROUP BY?

Husk at lukke dine spørgsmål (2470 ude, er lige i overkanten).
Avatar billede andersasp Nybegynder
05. august 2010 - 13:09 #2
Det er helt perfekt,

Ja jeg må lige få ryttet op.. gør det lige med det samme.

Men tak for hjælpen!
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. august 2010 - 15:23 #3
Her lægger du bare et svar og accepterer selv.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 07:31 #4
Ok tak for det :)
Avatar billede andersasp Nybegynder
06. august 2010 - 07:35 #5
Hovsa, da jeg var godt i gang med at lukke uafsluttede oplæg, fandt jeg ud af at jeg havde en anden konto, som jeg dog ikke bruger, men hvor der lå nogle enkelte spørgsmål i.. den er dog hermed blevet nedlagt :)

hermed svar fra den rigtige konto!