Avatar billede Corxial Nybegynder
03. august 2010 - 15:58 Der er 8 kommentarer

4gb ram = 1gb? ... HMM

Hey, har lige været på "ferie" i 2 uger og da jeg så vendte hjem lagde jeg hurtigt mærke til at min PC ikke ville boote op.. Den fortæller mig at mit tidligere forsøg på at overclocke slog fejl og at den havde nulstillet nogle indstillinger yea. Har 4x 1GB DDR2 ram fra Corsair og kan på ingen måde få min PC til at opfatte dem igen.. Har max. 1GB ram konstant og kan ikke få den til at boote op med ordene: Dual Channel. Synes det er meget mystisk og er ved at løbe tør for ideér, så jeg henvender mig selvfølgelig herinde ;).. Har testet alle 4 ram blokke hver for sig og kører W7 64 bit hvilket har virket fremragende i et stykke tid. Nå, men ville bare frem til en løsning mht til single/dual channel funktionen.. har også prøvet at slukke helt og sætte dem i 1+3 og 2+4 og sådan noget.. Håber i kan hjælpe xD

Mvh Corxial.
Avatar billede Blandy Praktikant
03. august 2010 - 16:20 #1
har du prøvet at gå til default setting i din bios?

Kan du få maskinen til at se en af dine blokke med 1 Gb på?

Kunne godt frygte at det er dit chipsæt/controller der er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2010 - 16:25 #2
glemte du ikke at prøve at fjerne batteriet på bundkortet i et par minutter samle den og gå i bios og save hvis du er heldig.

m.v.h
Avatar billede Corxial Nybegynder
03. august 2010 - 16:36 #3
Har ikke prøvet det med batteriet endnu.. kunne godt tænkes..
Udover det har jeg brugt EVEREST og kan ikke se mine blokke der nej. hverken 1 eller 4 =/ men jeg har prøvet default settings.. har endda skruet lidt ned for volt.. 1.80v frem for 1.90v mener jeg det var.
Prøver lige og kommer derefter tilbage igen for yderligere hjælp.
Tak for den hurtige respons endnu engang.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. august 2010 - 16:44 #4
Prøv at hente cpu-z og se hvad den finder i hver ram socket:
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Avatar billede Corxial Nybegynder
03. august 2010 - 17:05 #5
Fik det her ud af cpu-z: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/Corxial/ikksgodtvidst-hehe.jpg

Har prøvet det med batteriet nu.. men så var min PC ved at overophede. afinstallerede speedfan i håb om en forbedring.. ingen af delene hjalp mig med at finde frem til dual channel eller de 3 andre RAM-blokke. =/ hvad gør man så? bestiller et nyt bundkort eller hvad >.>
Avatar billede Corxial Nybegynder
03. august 2010 - 17:31 #6
CPU-Z finder kun 1 blok i "Slot 3" - hvad betyder det?
Avatar billede Selas Nybegynder
03. august 2010 - 17:48 #7
Ja det lyder som defekt bundkort.  :-S
Avatar billede Corxial Nybegynder
03. august 2010 - 18:02 #8
Seriøst man.... hvordan kan det gå i stykker imens jeg er ude xD den har faktisk gjort noget lignende engang.. men der "resettede" jeg rammene og genstartede 3x i træk eller sådan noget halløj.