Avatar billede tetra Nybegynder
03. august 2010 - 09:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adresser fra Outlook E til Outlook

Hej.
Min mors computer er død, og hun har fået en ny med Windows 7 og outlook. Den gamle kørte Outlook express.
Så vidt jeg husker hedder outlook express mail filer *.pst. Kan pst filer importeres til outlook? Adresse kartoteget hedder *.wab ikke? Kan jeg hive dette ud af harddisken på lige fod med pst filerne og importere wab filen i outlook?
På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
03. august 2010 - 10:53 #1
Det skulle være muligt.
adressebogen er i
C:\Documents and Settings\[brugernavn]\Application Data\Microsoft\Address Book
og pst-filerne i
C:\Documents and Settings\[brugernavn]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{langt nummer}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede nfssister Forsker
03. august 2010 - 11:03 #2
Du kan ikke gå fra Outlook Express til Outlook med mindre maskinen virker. Virker den ikke, så er du nødt til at kopier Outlook Express mappen ud (kig i stierne oven over). Læg dem på skrivebordet på den nye maskine.

Så skal du installere Windows Live Mail (er gratis hvis det ikke allerede er på maskinen). Åben det og luk wizard ned. Tryk Filer >> Importer og så vælger du ellers bare importere fra Outlook Express og så spørger den efter sti, og der peger du bare på den mappe du smed på skrivebordet.

Når dette så er gjort, så kan du åbne din Outlook på den nye maskine og gøre samme procedure, Filer >> importere, og så vælger du bare importere fra Windows Live Mail, og vupti så er alt inde.

og nej Outlook Express kører ikke med *.pst filer, det er Outlook der bruger .pst.

Adresse bogen er på samme måde. Men vær OBS på at Windows Live Mail ikke har det godt med æ ø å, så har du kontaktpersoner med disse karaktere i, så bliver det til nogle firkanter der skal rettes manuelt :)
Avatar billede tetra Nybegynder
03. august 2010 - 11:26 #3
Tak nfssister. Læg et svar for point.
Avatar billede nfssister Forsker
03. august 2010 - 22:01 #4
Tingeling