Avatar billede drugis Nybegynder
02. august 2010 - 12:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Run time error: 1055.

Hey alle

Jeg har en bruger der får Run time error: 1055 når hun prøver at åbne et par dokumenter. Der er flere andre der har prøvet at åbne dem, som også får fejlen.

Når man trykker debug kommer der følgende beskrivelse:

Private Sub TmpDDE()
WordBasic.FileOpen "::ODMA\PCDOCS\DokAjour\2808386\1"
End Sub

Hvor det er den midterste linie der er mærkeret med gul.

Har søgt lidt på nettet, og kan finde et par sider (ingen 100% troværdige) som siger det er en system fejl på computeren. Men jeg har lidt svært ved at tro på denne forklaring, dels pga. siderne der siger det er lidt susbekte, og dels fordi alle der prøver at åbne filen får fejlen.

Nogle der har en ide om hvad det kan være, og hvad der kan gøres??
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2010 - 12:52 #1
Taler vi om et dokument på et firmanetværk?
Jeg synes, at noget i strengen lyder som noget på et dokumenthåndteringsværktøj.
Kan brugeren åbne andre dokumenter fra samme lokation?
/ptj_11
Avatar billede drugis Nybegynder
02. august 2010 - 13:18 #2
Hey :)

Ja, det er et firma netværk.
og de kan godt åbne de fleste dokumenter, der er kun lige et par de har problemer med...
Avatar billede drugis Nybegynder
02. august 2010 - 13:22 #3
og ja: DokAjour er et ESDH system :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2010 - 13:32 #4
Så vil jeg mene, at problemet ligger i selve dokumentet.
Hvis der er fejl i et dokument, så det ikke kan åbnes, så får du samme reaktion fra systemet, som hvis dokumentet ikke eksisterer.
Hvis I benytter MS-Word, så kan du evt. prøve, om dokumentet vil lade sig åbne med funktionen "Åbn og Reparer" den lille pileknap til højre for knappen "Åbn" inde fra Word.
Alternativt skal du have din leverandør af dit ESDH-system til at eksportere dokumentet ud af systemet, evt. som et brødtekstdokument, så du kan redde indholdet. Det kan måske også være, at du kan være heldig, at de kan rette fejlen i dokumentet.
/ptj_11
Avatar billede drugis Nybegynder
01. december 2010 - 08:34 #5
Lukker tråden...
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. december 2010 - 19:16 #6
1. Hvad er det endt med, har du fået dokumenterne åbnet, og i givet fald- hvordan?
2. Hvad har jeres ESDH-medarbejder kunnet bidrage med.

Herunder er der et par links til et par sider, hvor du evt. kan finde lidt hjælp til problemet.
Den første erjeg lidt loren ved, så brug det efter egen vurdering, det andet virker mere fornuftigt.

http://www.dcclifecare.com/error-codes/error-1055.html
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms681383(v=VS.85).aspx
/ptj_11