Avatar billede brainstorm Nybegynder
01. august 2010 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikdriver

Jeg har lige købt et brugt ATI radeon X800 GTO grafik kort, som skulle fungere fint. Jeg mener og at have fundet den rigtige driver hos ATI technologies her:

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/radeonaiw_xp.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.13&lang=Danish

Men når jeg har installeret den og genstarter, så fryser windows når jeg bevæger musen hen på min brugerprofil for at logge ind.

Jeg kan komme ind i Fejlsikret tilstand og der kan jeg se at den er installeret, men når jeg forsøger at åbne ATI kontrolpanelet skriver den at den rigtige driver ikke er installeret. Inde i enhedshåndteringen kan jeg se at den har registreret driveren som x800, hvor der før var et par gule spørgsmålstegn, da der ikke var nogen driver installeret.

Hvad gør jeg galt her?

- Jeg har også forsøgt med en nyere version af driveren fundet hos driverguru.
Avatar billede brainstorm Nybegynder
01. august 2010 - 15:58 #1
- Det skal tilføjes at jeg lige har fået en ny 23" skærm, men jeg regner ikke med at det gør nogen forskel og XP har selv installeret driveren til den.

- Jeg har endvidere ikke afinstalleret den gamle Nvidia GForce driver, men kan den forhindre noget i denne sammenhæng?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2010 - 16:57 #2
Det ved jeg ikke, men da du ikke skal bruge den mere, så afinstaller den fra tilføj fjern programmer. Så er du sikker på den ikke laver ballade.
Avatar billede brainstorm Nybegynder
03. august 2010 - 00:40 #3
Hej.

- Den er nu afinstalleret men det hjælper intet!

Jeg har prøvet adskillige ting efterhånden, men det samme sker hver gang, windows fryser fast, så snart jeg rører ved musen.

hvad fa.... kan være galt?
Avatar billede brainstorm Nybegynder
01. oktober 2010 - 09:07 #4
Jeg lukker dette spørgsmål.

Mads