Avatar billede gnomefar Nybegynder
01. august 2010 - 15:04 Der er 9 kommentarer

Hvilket TV?

Hej jeg vil gerne købe et TV, og er støt på disse 2:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=0600122420

Og

http://www.fleggaardshop.dk/pi/LG_42SL9500_14597_.aspx

Hvilket TV er bedst, hvorfor og/eller er de lige gode?
og hvad for et synes i at jeg skal købe? (Ikke tænk på prisen da jeg har fundet dem begge til ca. den samme)

Mvh. Rasmus
01. august 2010 - 15:28 #1
Prøv også at kigge her -> http://www.flatpanels.dk/ ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2010 - 15:43 #2
jeg har et LG, og det er virkeligt godt.
Til mit er der 2 remoter - en til daglig brug, og en med alt. Meget praktisk med hendes og hans remote.
Skal den hænge på væg, så køb ophæng hos fx HaraldNyborg - det er langt billigere end tv-butikker. Køb ophæng tilpasset vægt - de fleste skriver fx til 32-45" tv - men led-skærme vejer langt mindre end de gamle modeller, så men kan normalt godt gå en størrelse ned.
Avatar billede gnomefar Nybegynder
01. august 2010 - 19:07 #3
Men vilket er synes i ser bedst ud?
Avatar billede gnomefar Nybegynder
01. august 2010 - 19:08 #4
Altså under dderes funktioner :P
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2010 - 20:11 #5
lg - der er sponsor for F1 - og så er deres remoter lidt bedre, synes jeg. Samsung og sony skal peges mere mod modtager - lg skal bare ramme i nærheden for at virke.
Avatar billede gnomefar Nybegynder
01. august 2010 - 20:19 #6
Så jeg skal vælge vilket?

og så har jeg hørt at det der lg tv's indgange ommer bag-på er lavet sådan at det næsten er umuligt at slutte noget til, men hvis man hænger det op, sører ophænget så for at den hænger tilstrækkeligt nok fra væggen at man kan tilslutte noget?

:)
Avatar billede gnomefar Nybegynder
01. august 2010 - 20:19 #7
Hvilket*
Avatar billede claes57 Ekspert
02. august 2010 - 09:03 #8
jeg er så heldig, at mit ophæng kan vippe skærm ud - og det sidder på en tynd væg ud til entreen - så jeg markerer og trækker kabler direkte igennem, og gemmer installationen på den anden side. Stuen ser så pæn ud.
Med de fladeste ophæng vil bla antenne og strømkabel (på mit) skulle undersænkes en lille cm ind i væg - man skal have minimum 4 cm tykt beslag, hvis det skal klares uden at skulle skade væg.
Avatar billede gnomefar Nybegynder
02. august 2010 - 19:07 #9
Nu er LG tv'et bestilt ;) glæder mig og tak for rådene :D