Avatar billede master-zalle Praktikant
30. juli 2010 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte efter bios update

Hejsa.

Jeg har lige opdateret bios på et Asus M4A79XTD EVO via Asus update software.
Jeg opdaterede via en fil jeg downloadede fra Asus's hjemmeside.

Efter updaten kan pc'en ikke starte. Der kommer intet på skærmen.
Men alt hardware kører.

Nogen ideer?

På forhånd tak
Avatar billede The_Buzz Novice
30. juli 2010 - 21:03 #1
For få dage siden brugte jeg Asus's Windows baserede update software til at brænde min fars bios af... Den fejlede midt i update, frøs computeren og jeg var tvunget til at genstarte hårdt... Den stod i over 12 timer og hængte...

Jeg måtte jo så ud og købe et nyt mobo...
Avatar billede master-zalle Praktikant
30. juli 2010 - 22:10 #2
hmm. Det var ikke så heldigt :(
Ender måske med jeg prøver at sende det til rep.

Tak for indslag

Andre der har oplevet det samme`?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 22:13 #3
tag alt strøm fra den og tag batteriet ud på bundkortet i et par minutter sæt det hele i igen og gå i bios og save og er du heldig kører den igen.

m.v.h
Avatar billede The_Buzz Novice
30. juli 2010 - 22:17 #4
Men odds er desværre at hvis den er kikset i Bios update - så er den helt død og kan ikke engang repareres...

Desuden er bundkort jo ikke dyrere end 400-500kr, så at sende det til rep kan meget nemt koste mere end et nyt bundkort..
Avatar billede a62681 Nybegynder
31. juli 2010 - 00:53 #5
Jeg ville prøve at resette bios og se om det hjælper. Har du en manual til bundkortet så står der der hvordan. Ellers forsøg at fjerne batteriet i 20-30 sek. imens strømmen er taget fra. Sæt batteriet i igen og prøv så...
Avatar billede master-zalle Praktikant
31. juli 2010 - 03:13 #6
Tak for svarene.
Har desværre prøvet det med batteriet og jumpere mm helt efter manualen. Så det bliver nok de 80kr til garanti-forsendensel :(
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 09:34 #7