Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 19:46 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Lukker bærbar > slukker

Hej!

Jeg har et lille problem - eller bare noget, som irriterer mig ved min bærbar.

Det er en HP Compaq, og mit problem er, at hver gang jeg klapper bærbaren sammen/lukker den, så går den på standby eller nærmere slukker og så når jeg åbner den igen kommer der "fortsætter windows". Internetforbindelsen ryger også og det hele, så tror den er slukket, mens den er klappet sammen.

Mit problem er så, at jeg vil have, at den IKKE skal gøre det. I starten da jeg havde den, kørte computeren ligemeget om den er klappet sammen eller ej, så mit spørgsmål er:

Er der nogle indstillinger for, hvad computeren skal gøre, når man klapper den sammen? For jeg vil godt have, at den kører helt normalt, selvom den er klappet sammen (ligesom i starten).

- Lasse
30. juli 2010 - 20:17 #1
Under hvilket styresystem/OS ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Husk at 'pænt' følge op på dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/LasseCompaq (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

... så får du guiden derfetr...

(Det har du vist fået at vide en del gange før ?)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 20:24 #2
Jeg går ud fra at du har xp installeret, når du bruger HP compaq

prøv: højreklik på skrivebord, vælg egenskaber---pauseskærm----strømstyring----avanceret og stil din pc til hvad du ønsker når låget lukkes

Giv lige besked om det lykkedes for dig. Har lige prøvet selv og stillet den til dvale, da det er der den bruger mindst strøm. Hvis du ikke ønsker der skal ske noget, strod der vist gør intet
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:24 #3
Jeg er stadig ikke helt inde i det med at give point, for jeg synes ikke jeg kan ved mange af mine spørgsmål?

- og bruger Vista.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 20:30 #4
Det er nok derfor karise_larry har sendt denne til dig
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Der står hvordan
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:33 #5
MANGE TAK! Jeg fandt frem til det, men det var ikke helt de ting der stod, som du nævnte, men jeg fandt det og det fungerer som det skal nu! Er stade ikke helt inde i det pointuddeling, så kan ikke give dig points for dit svar? :S
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:33 #6
Oh, læser lige. Har ellers gjort for et godt stykke tid siden...
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:36 #7
"Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem.
Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette."

Det må være nederste løsning. Så jeg beder vel vedkommende om at skrive kommentaren som et svar? Sådan har jeg forstået det.
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:37 #8
Nu prøver jeg at gøre, som FAQ'en siger.
Det var dit svar, som jeg kunne bruge. Skal du så skrive en kommentar som et svar, så jeg kan give dig point?
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:38 #9
Orh, jeg koskede vist i det. Jeg troede, at jeg svarede hans kommentar, men nu kan jeg vælge min kommentar som rigtigt svar? Det skal jeg vel bare lade være?
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:45 #10
Sådan. Nu har jeg bedt folk om at lægge et svar, så de kan få points (til dem som mangler). Jeg skal nok prøve at tjekke oftere her. Føler mig ret upopulær her - hehe.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 20:51 #11
Nej, ikke det samme. Jeg troede jo også du havde xp installeret.  Også derfor er det en god ide at fortælle hvilket styrestystem man bruger i første indlæg

Du kan spørg karise om han lige vil lægge et svar. Det var ham der kom først. Når han har lagt et svar kan du bare acceptere det og så er det som det skal være -)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 20:53 #12
Nu klokkede jeg i det og lavede et svar. det var ikke meningen. vent lige til karise har lagt et. så vil både din og min bommert blive afvist når du klikker accerter et eller andet sted
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:57 #13
Okay. Nu har jeg forstået der her. Må sgu se at tage mig sammen med det her point-tamtam, for NU har jeg forstået det!
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 21:00 #14
Ingen grund til at føle dig upopulær. Det med svar og point har næsten alle nye brugere svært ved at finde ud af. Så det er set tusindvis af gange før :-)
30. juli 2010 - 21:02 #15
30. juli 2010 - 21:03 #16
(Hovsa - fik ikke opdateret...)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 21:04 #17
kariase. Det har vi fundet ud af nu. Det var et svar fra dig der var efterlyst
30. juli 2010 - 21:06 #18
Guide til det oprindelige spørgsmål ->

Skrivebord - HøjreMusseTast - "Personlige egenskaber" - Pauseskærm - "Skift indstillinger for strømstyring..." -
og følg guden/mulighederne der...
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 21:16 #19
Mangler stadig at kunne vælge en kommentar som svar ...
30. juli 2010 - 21:48 #20
Ping...

(Det var så et [svar]...)

Men har du fået løsning på det oprindelige spørgsmål/problem ?
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 21:54 #21
Ja, men har lavet koks i det igen. samsonjens fandt sådan halvt ud af det. Han fortalte det om XP, men har Vista, men fandt lidt selv frem til det - dog hjalp han mig. Jeg havde ikke set, at han havde smidt en "svar"-kommentar, så fik skrevet, at der manglede et svar, hvilket der ikke gjorde alligevel. Men har fået styr på mine andre spørgsmål og i den her svarede samsonjens mig på det. Overså det bare i starten.
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 21:55 #22
karise_larry - kan du ikke lige smide et svar i den her? Ved ikke om du har set den: http://www.eksperten.dk/spm/912657#reply_7609220
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 21:58 #23
karise---#5
Ja det har han

Det blev en lang en for at finde ud af det. Men fejlen var mest vores, for du havde jo helt forstået det i #8 Man spørger bare efter et svar

Det eneste der nu mangler er at du accepterer karises svar. Så bliver prikken grøn og alt er i skønneste orden :-)
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 22:07 #24
Så - nu er det hele fikset :D Langt om længe ...
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2010 - 00:02 #25