Avatar billede nk905 Nybegynder
30. juli 2010 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køb af computerhøjtalere

Hej, folk!

Jeg er på udkig efter nogen computerhøjtalere, ikke noget vildt, bare til en pris af ca. 300-500 kr...Ville spørge efter jeres råd...Har kigget lidt på edbpriser:

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-77-18&qt=Fql&nf=price%3a[300%3b500]%C2%A7specifictaxonomy%3a^%22Lyd|77%2fPC+h%C3%B8jttalere|18%22%24

Er der noget bestemt I ville anbefale? Eller kender nogen andre, som er værd at investere i?
Avatar billede marcusfrede Nybegynder
30. juli 2010 - 14:59 #1
JBL er rigtig gode til prisen, de har en rigtig god gengivelse af bas og har en ret imponerende lydkvalitet.

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=jbl+duet&sp=all&s=popularity&cpath=1-77-18&qt=All&nf=specifictaxonomy%3a%5e%22Lyd%7c77%2fPC+højttalere%7c18%22%24

Har selv et par jbl spot men de koster 800.
Avatar billede eiken Nybegynder
30. juli 2010 - 15:00 #2
Hvorfor tilslutter du ikke din pc til dit stereo-anlæg ?

Jeg har endnu aldrig oplevet computerhøjtalere med god lyd
Avatar billede KHHP Juniormester
30. juli 2010 - 16:53 #3
Kan varmt anbefale Logitech, da jeg selv har et sæt med 2 højtalere og en subwoofer, Jeg købte dem brugt, men de ligger til omkring 250 kr. Der findes og en udgave med 5 højtalere og 1 subwoofer, til omkring 500 så vidt jeg husker.
Dem jeg har giver en fin og kraftig gengivelse af bassen og har en super lydkvalitet.
Det billigste ville dog være at tilslutte din PC til et stereoanlæg, da nogle af disse anlæg også giver en rigtig god lyd, som eiken sagde
Avatar billede eiken Nybegynder
01. august 2010 - 16:01 #4
Jeg er medarbejder hos Max-Payne-IT. Vi har 18 forskællige computerhøjtalere. Men ingen med God lyd.
For at få god lyd bør højtalerne være så frekvens-linære som muligt, og bassen bør ikke være mere dominerende end andre højtalere i systemet.
95% af alle computer højtalere m. subwoofer er meget dominerende med kraftig gengivelse af bassen, som ofte spiller 12-15 db højere end resten af toneområdet.
Bemærk at 3 db er en fordobling af lydtrykket.
Det er umuligt at lave god bas i et kabinet på 40x40x40 cm.

MARCUSFREDE - dit link siger - Der er ikke fundet noget resultat i dette indholdsområde.

I dit eget link er belastningen kun opgivet som watt, ser du på RMS watt, som er en almindelig standard måling, så er det ikke opgivet. Det tør producenterne ikke opgive.
Watt måles ofte ved 1000 Hz og siger derfor intet om højtalerens belastnings grænse. RMS måles over hele toneområdet og giver dermed en helt klar opgivelse af højtalerens belastnings grænse.
Såfremt du ønsker et rigtigt godt højtaler-system som koster lidt mere end 500 kr.
Kan du kontakte en af mine gode venner som kan repererer alle defekte højtalere, og som har fremstillet flere rigtig gode computer højtalere. Hans e-mail addy er: danskhoetalerrep@gmail.com
Så får du virkelig god lyd for en rigmelig pris.
Avatar billede nk905 Nybegynder
01. august 2010 - 19:16 #5
Hej, allesammen!

Mange tak for jeres gode råd! Jeg havde dog ikke noget stereoanlæg, som jeg kunne trække på, så har købt noget computerhøjtalere...Det blev til et par Altec Lansing FX3021

http://www.pricerunner.dk/pi/267-1257899/PC-hoejtalere/Altec-Lansing-FX-3021-2.1-Produkt-Info

Tror I det er et godt købt? Fik dem til 542kr, hvilket var en rimelig pris og kunne se at de havde fået temmelig gode anmeldelser...

Endnu engang mange tak for jeres hjælp!

Tænke jeg burde dele pointsne for jeres svar...
Avatar billede max-payne Nybegynder
04. august 2010 - 13:18 #6
Takke mange gange.