Avatar billede sarah19 Nybegynder
30. juli 2010 - 14:39 Der er 2 kommentarer

Hjælp - min pc fryser

Hej Eksperter,

Jeg har det problem at min pc fryser fuldstændig. Det sker uanset om jeg er på nettet, spiller eller at den bare står og ikke laver andet end pausebillede.

Når den fryser, så kan jeg ikke foretage mig noget som helst andet end at slukke den ved at holde powerknappen inde. Men nogle gange, hvis jeg har Mediaplayer kørende, så fortsætter musikken, men billedet fryser. Man kan heller ikke trykke CRTL+ALT+Delete (der sker ihvertfald ikke noget)

Efter genstart kommer der nogle gange (ikke altid) en besked om at Windows har fundet en fejl i grafikkortet.

Jeg har opdateret driverne både via Microsoft og producenten jf. vejledningen i Windows fejlmeddelsen.

Jeg har læst de andre indlæg herinde, og jeg har forsøgt bl.a. uden held:
Støvsuge for støv omkring køler og cpu
Geninstallere Windows
Afinstallere og geninstallere Antivirus (Avast)
Forsøgt at køre med hhv. det ene ramblok og så det andet.
Teste om temperaturen var OK i Bios og vhja. af et program.

Der er følgende på pc'en:
Windows Vista 32 bit (Ultimate)
Intel Pentium (R) Dual Core 2,5 GHZ
4 GB DDR Ram
Nvidia Geforce 9600 grafikkort
500 W Strømforsyning

Er der nogle af jer der ved hvad jeg kan gøre? skal jeg købe et nyt grafikkort eller andet?
Avatar billede marcusfrede Nybegynder
30. juli 2010 - 14:50 #1
Har du haf fat i kundesupporten til computeren? De kan jo evt. fortælle om den skal sendes ind til reperation.
Avatar billede sarah19 Nybegynder
30. juli 2010 - 14:57 #2
Den er selvbygget til mig, så der var desværre ingen producent at ringe til eller reklamation, da jeg jo ikke ved hvor problemet ligger. Problemet har været der hele tiden, dvs. i 2 års tid.