Avatar billede jberiksen Nybegynder
30. juli 2010 - 04:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Følsomme data

Hej
Ved ikke om det her er den rette kategori, ellers må i jo kommentere det.

Har aldrig arbejdet med kryptering før, så har brug for lidt hjælp.

Jeg har nogle følsomme data, som jeg ønsker at gemme i en mySql database, og som skal kunne ses/rettes/slettes via et brugerinterface i en browser.

Vil godt have lidt råd om hvordan jeg griber krypteringen an.

Hvis ikke jeg har været konkret nok i mit spørgsmål, må i ja bare stille nogle uddybende spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2010 - 04:53 #1
MySQL og formentligt også det sprog din app skal skrives i understøtter stærk kryptering som f.eks. AES 128 bit.

Det er der ikke noget problem i.

Det reelle problem er hvor du vil opbevare key til kryptering og dekryptering.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
30. juli 2010 - 05:05 #2
min app skal skrives i php.

Og er også villig til at bruge de penge det koster at få et 3. parts certifikat.

Kan bare ikke lige gennemskue om der skal kodes noget specielt, eller jeg ved at få det certifikat fra en udbyder, har løst mit problem med sikkerheden.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2010 - 05:23 #3
Du skal beskytte data mellem browser og app ved at bruge HTTPS - et certfikat gør at dine brugere kan se at det er din server de har fat i, men forbedrer ike krypteringen i sig selv.

Og opbevaringen i databasen skal stadig løses. Og det hjælper certfikat ikke rigtigt med.
Avatar billede jberiksen Nybegynder
30. juli 2010 - 05:28 #4
Er stadig lidt på bar bund. Hvordan ville gribe det an, og hvor ville du opbevare de keys?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2010 - 05:36 #5
Det kan jeg ikke fortælle dig, da jeg ikke ved hvordan data skal bruges.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:15 #6
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede jberiksen Nybegynder
26. september 2010 - 21:23 #7
Havde jeg helt glemt, men lægger du et svar så afslutter jeg.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:31 #8
ok