Avatar billede klausdd Nybegynder
29. juli 2010 - 15:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

.NBI og .NCO - Hvordan får jeg den konverteret

Hej Folkens

Spørgsmålet har tidligere været på, men fik ikke noget brugbart svar :)

Jeg har et større problem. Jeg har lavet en back-up af min computer (Husker ikke med hvilket program), og efterfølgende formateret, tænkte jo nu var de i trygge hænder.

Men så skulle jeg åbne dem, og det kunne jeg så ikke. Der ligger nærmest en "hovedfil", som er en .NBO-fil og så ligger de enkelte filer i .NCO format.

Jeg har fundet ud af jeg kan åbne en fil af gangen, ved hjælp af win-rar, men så får jeg jo aldrig alle min uendelig mange billeder (Og andet, men mine digitalfoto er de vigtigste).

Det jeg gerne vil er altså at kunne åbne/pakke alle filerne ud til almindelige filer .jpeg, .mpeg osv.

Håber nogle kan hjælpe med et program, eller et andet fif til at løse problemet.

- Klaus D D
29. juli 2010 - 15:55 #1
Det lyder til at være Nero's program 'BackItUp', der er anvendt.

Her er en, der har haft et lignende problem:
http://forum.my.nero.com/index.php?showtopic=4245

Bemærk at løsning åbenbart er en KORREKT version af Nero - ikke den nyeste version!
Avatar billede thov Forsker
29. juli 2010 - 15:56 #2
Du har genereret filerne med Nero. Derfor skal Nero også bruges til at genskabe filerne.
Avatar billede thov Forsker
29. juli 2010 - 15:58 #3
Det var vi enige om (heldigvis), og det skal være samme Nero version igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2010 - 20:02 #4
Kig det gamle spørgsmål.
Nero er åbenbart ikke løsningen klausdd vil bruge!
Avatar billede klausdd Nybegynder
29. juli 2010 - 20:53 #5
Jeg takker for svaret Erik Juul - meget nyttig tråd - Smid et svar. Til jer andre takker for jeres tid, men Eriks svar var dybdegående nok til at løse problemet, var ud fra sidste tråd godt klar vi nok snakkede om Nero. Men fungerede alligevel ikke for mig.
30. juli 2010 - 09:26 #6
OK, vil det sige at du har fået løst problemet?
Avatar billede klausdd Nybegynder
31. juli 2010 - 16:08 #7
Ja tak.