Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 14:08 Der er 12 kommentarer

Download af fotos

Når jeg vil downloade fotos fra Internettet, vil min PC som hovedregel kun gemme dem i BITMAP-format. Kun undtagelsesvis sker det i JPG-format. Under egenskaber er anført, at formatet ikke genkendes. Det har tidligere kunnet gøres i JPG uden problemer. Jeg bruger Windows Internet Explorer 8.

Hvorledes retter jeg denne fejl?
29. juli 2010 - 14:17 #1
Slet Temporary Internet Files, og problemet er løst!
29. juli 2010 - 16:14 #2
100% enig med #1 - det er en 'bug' som M$ stadig har i deres IE ...

I samme omgang; sæt den til at slette [Midlertidige Internetfiler når browser lukkes...] ...
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 17:30 #3
Det løste tilsyneladende ikke problemet.
29. juli 2010 - 18:48 #4
Gælder det også denne ->
http://animals.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/animals/images/1024/domestic-cat.jpg
???

Lidt mere info ? Hvad siger/skriver den ?
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 19:26 #5
Type, størrelse, oprettet, ændret: Ikke tilgængelig
29. juli 2010 - 20:29 #6
Øhhhh - kommer der bare en box med nævnte besked:

[Type, størrelse, oprettet, ændret: Ikke tilgængelig]

når du "HøjreMusseTast" på http://animals.nationalgeographic.com/staticfiles/NGS/Shared/StaticFiles/animals/images/1024/domestic-cat.jpg og vælger "Gem billed som..."

???
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 21:57 #7
Så skriver den: untitled, og som type kan kun vælges bmp. Hvis jeg højreklikker på fotoet og vælger "egenskaber" kommer ovenstående om type m.v. frem.
30. juli 2010 - 06:29 #8
Jeg er 'ligeglad' med [Egenskaber] - det er HøjreKlikke [Gem som...]

Hos mig foreslås at filen skulle hedde [domestic-cat.jpg] og der pejes på min mappe med [Billeder] (som forventet) ...

---

Under hvilket OS/System ?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2010 - 10:22 #9
Ved højreklik er der ikke andre valgmuligheder end BITMAP. Men det er ikke konsekvent. En gang imellem åbner den billedet som JPG, og der kan på normal vis vælges andre formater. Det er muligvis en programfejl, der er opstået i min PC.
30. juli 2010 - 10:33 #10
Under hvilket OS/System ?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 13:41 #11
Jeg bruger Windows XP

og netforbindelsen er Windows Internet Explorer 8
18. august 2010 - 14:00 #12
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP