Avatar billede needhelp2 Nybegynder
27. juli 2010 - 13:10 Der er 3 kommentarer

Data fra excel i PowerPoint

Hej.

Jeg har indsat nogle diagrammer i en Power Point præsentation, der viser slides i en roterende uendelighed. Data til diagrammerne er nogle links til nogle excel filer beliggende på en server. Når jeg ændre noget i excel filerne på serveren, sker der midlertidig ikke nogen ændring i Power Point præsentationen. Håber meget at der er nogen, der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juli 2010 - 14:34 #1
Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, men det er altså et forslag til en løsning:
Kan du ikke klare det med en makro, som indlæser data fra dine excelfiler ved start påny af slideshowet?. Eller evt. ved skift af slide.
/ptj_11
Avatar billede needhelp2 Nybegynder
27. juli 2010 - 23:19 #2
Jo, det er måske en mulighed, men ved ikke helt hvordan den kan løses?
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. juli 2010 - 13:57 #3
Jeg er ikke selv i stand til at hjælpe digmed det, men hvis du nu lukker dette spørgsmål, og dernæst opretter et nyt i denne gruppe:
Programmering» Script» Andre, og der spørger efter hjælp til dette script, formentligt vil der være tale om noget i VBA eller VB.
/ptj_11