Avatar billede barneywest Nybegynder
27. juli 2010 - 12:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Proxy server vs. slingbox

Hej

Jeg har en proxy server, som jeg bruger til at se dansk tv i udlandet. Problemet er at det ofte hakker i streamingen. Jeg ved at man kan bruge en SlingBox, hvor det ikke hakker i streamingen. Vil det være muligt at sætte proxy serveren op, så den heller ikke hakker? Hvordan kan det være at SlingBoxen ikke hakker og hvorfor hakker Proxy serveren? Jeg har en 30/3 forbindelse her i Dk., så forbindelsen skulle vel egentlig være ok? Håber i vil hjælpe mig med nogle svar på dette.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. juli 2010 - 16:24 #1
bruger du din egen pc til proxy eller?

for 3 Mbit/s i upload er meget lavt til en server...
husk på, at en server bruger mere upload.. end download...
Avatar billede barneywest Nybegynder
27. juli 2010 - 18:37 #2
Hej

Tak for svaret. Jeg bruger en seperat pc som server. Jeg bruger YouSee som internet udbyder, og de har som det højeste 30/3 og 50/5 forbindelser. Jeg troede egentlig det ville være nok med 3 i upload. Vil det gøre en stor forskel, hvis jeg fik 5 i upload?
Det undrer mig, at SlingBox skriver 256 i upload er nok med deres box. Jeg forstår ikke hvad det er, som gør den så meget bedre end en Proxy server?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. juli 2010 - 20:42 #3
altså din pc har kræfter nok til det?

du ikke bruge så højt download til noget...

ved ikke hvilken del af landet du bor i... men find en internet udbyder, som tilbyder det samme i upload.. som de gør i download...
vis du bor i hovedstaden... så vil jeg stærkt anbefale a+ som internet udbyder... der koster 20/20 Mbit/s 279,- om måneden...

http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=13
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
27. juli 2010 - 20:52 #4
jeg forstår heller ikke helt sligbox...

når du ser dansk tv hvad mener du så? at du bare går ind på dr's side og ser live tv... eller?
Avatar billede barneywest Nybegynder
28. juli 2010 - 10:16 #5
Hejsa. Jeg bor i jylland og har YouSee som udbyder. De har som den bedste forbindelse 50/5, og jeg er desværre tvunget til at benytte dem på grund af boligforeningens aftale.
Min Pc skulle have kræter nok til dette. Jeg bruger det til at streame direkte fra eks. YouSee, dr og tv2. De kræver at man har en dansk ip-adr., og det er så grunden til at jeg bruger en proxy server. Her er en beskrivelse af en www.slingmedia.com
Jeg bliver nok nød til at flytte til København :-)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
28. juli 2010 - 12:52 #6
hvad sker der vis du bruger en anden dansk proxy?

vis det endeligt er... så kan du købe en vps eller en vpn...
vpn kan du prøve gratis i 2 dage... så du kan lige prøve om det virker... http://starhost.dk/vpn.php
Avatar billede barneywest Nybegynder
28. juli 2010 - 13:05 #7
Tak for oplysningen. Jeg vil afprøve den løsning, men jeg ville jo helst bruge min egen server. Jeg kunne måske også sætte min server op til en VPN server, hvis det skulle fungere bedre med VPN.