Avatar billede nuller111 Nybegynder
25. juli 2010 - 18:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB Printer registreres ikke automatisk i Windows 7

Efter skift af pc, kan jeg ikke få min Brother HL-5240 til at virke. Der sker ikke noget ved indsættelse af USB i pc'en. Installation af printeren manuelt virker ikke, da man ikke kan vælge USB som printerport.
Har prøvet andre USB enheder så er sikker på at USB Porten på pc'en virker.

Operativsystem Windows 7, 64 bit.

Nogen forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2010 - 18:36 #1
Den driver du har er den kombatibel med Win 7?
Avatar billede nuller111 Nybegynder
25. juli 2010 - 19:01 #3
Tak for buddet, har forsøgt med drivere fra ovenstående side, men uden held. Printeren bliver ikke registreret. På en af side foreslår Brother, at man kører installationen via kontrolpanel i Windows 7, men allerede ved pkt. 5 i deres vejledning går det galt for her står at man skal vælge USB port under lokal tilslutning, men der er ikke mulighed for at vælge USB. Nogen der kender til muligheder for at oprette en USB printer port eller har andet forsalg til løsning.
Avatar billede starfighter55 Novice
25. juli 2010 - 19:01 #4
Er det et gammelt usb kabel du bruger, jeg havde samme problem da jeg fik ny pc, der måtte jeg købe nyt usb 2.0 kabel til min printer ellers vil den ikke genkendes af windows..Det tog mig rigtig lang tid før jeg fandt ud af det...
Avatar billede nuller111 Nybegynder
25. juli 2010 - 19:28 #5
Tak for buddet, der står revision 2.0 på kablet, så det burde vel være ok. Det er dog et par år gammelt, så prøver at købe et nyt i morgen, og ser om det giver en forskel. Hører gerne hvis nogen har andre forslag :)
Avatar billede nuller111 Nybegynder
30. juli 2010 - 15:20 #6
Nyt kabel virkede ikke, konklusionen blev at USB porten på printeren var stået af. Så købte USB Printer adaptor kabel, og det virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2010 - 16:05 #7
Godt du fik løst problemet.
Husk at lukke tråden.
Avatar billede nuller111 Nybegynder
30. juli 2010 - 16:37 #8
Afslut