Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 21:07 Der er 3 kommentarer

Kan ikke åbne xml filer i min Excel 2007

Hey,

Jeg står og døjer med et højst mærkværdigt problem. Jeg kan ikke åbne .xml filer i min Microsoft Excel 2007 udgave. Jeg kan godt oprette en .xml fil og gemme den, men ligeså snart jeg prøver at åbne filen får jeg samme fejl igen:

Der opstod problemer i følgende områder under indlæsning:

Tabel

Filen kan ikke åbnes pga. fejl. Fejlene er opført i C:\user\nicolai\appdata\local\microsoft\windows\temporary internet files\content.mso\B066529EE.log

Når jeg prøver at åbne filen direkte fra skrivebordet får jeg følgende fejl:

C:\user\nicolai\desktop\hoya.xml er ikke et gyldig win32-program.

Jeg kan godt arbejde i andre excel formater og gemme/åbne osv.

Er der nogen, som har et foreslag til hvordan vi får løst dette problem?

Vh
Nicolai
Avatar billede stig3 Mester
22. juli 2010 - 21:45 #1
Det lyder som om den forsøger at åbne xml filen med Internet Explorer og ikke Excel.

Har du prøvet at åbne Excel først og så åbne filen derfra ?
Avatar billede ok4y Nybegynder
22. juli 2010 - 21:55 #2
Ja, og det er der førstnævnte fejl dukker op.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juli 2010 - 22:24 #3
Start med at kopiere den omtalte logfil herop, så kan vi bedre råde dig.
Jeg kunne forestille mig en mulig årsag:
Dine XLM filer er ikke associeret med Excel, men fejlagtigt medet andet program, eller med noget, som ikke er et progrsm.
Dette sidste kunne jeg forestille mig ville give omtalte fejlmeddelelse
/ptj_11