Avatar billede patrick_wuk Nybegynder
22. juli 2010 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bælkprinter/laser hvad skal jeg vælge

Jeg skal til at købe ny printer og overvejer at køber en laserprinter, da jeg har en lille hobby hvor jeg ofte har brug for at udskrive foto

Jeg har hørt at kvaliteten af udskrift på en laser skulle være meget bedre.

Jeg kan se at farvepatroner til en laserprinter er en del dyrere, men kan ikke rigtigt finde ud af hvor meget dyrere det er pr. udskrift i forhold til en alm. blækprinter
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette.

Jeg har tænkt mig at bruge højst kr. 3.000 til printer, kan jeg få en ordenlig printer for dette

Er der noget jeg specielt skal kigge efter når jeg køber ny printer

hilsen

Patrick

og på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2010 - 20:40 #1
Hej Patrick

Det er korrekt at laserprinter har en god udskriftskvalitet, men specielt til tekst. Foto klarer blækprinteren bedre end laser. Har læst tester af det, og økonomien i det ligger også til fordel for blækprinteren, hvis vi taler om billeder. Jeg vil prøve at finde nogle links om det hvis jeg kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2010 - 20:44 #2
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
22. juli 2010 - 21:19 #3
Generelt synes jeg ikke at farvelaser duer til foto (har selv både haft HP og Dell), men til gengæld er de meget meget bedre til tekst / illustrationer.

Det jeg har valgt at gøre er at droppe fotoudskrifter på mine egne printere (de var også for dyre i patroner og blev aldrig så gode som en butik) og så fremkalde dem hos f.eks. Pixum.dk - og kun have en farvelaser.

Til sådanne situationer hvor man liiige skal have et print har jeg så en lille Canon Selphy som er sådan en alt-i-en-printer der er supernem (også for resten af familien).
Avatar billede kamerabloggen Nybegynder
02. august 2010 - 22:51 #4
Hvis du ofte har brug for at printe billeder, så gir en blækprinter et bedre resultat en laserprinter. Tilgengæld er laser-printeren meget billigere per udskrift og er god til tekst.

Jeg vil anbefale denne blækprinter, der printer i høj kvalitet :
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=0571B030

Hvis du tænker rent økonomisk kan er det nok denne laser printer du skal kikke på:
http://www.getmore.dk/anbefalinger-samsung-clp-620nd/printer/clp-620nd~see_112810_px.html

Mvh
http://kamerabloggen.dk/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2011 - 17:19 #5
Hvad endte denne med? Hvorfor melder du ikke tilbage?
Avatar billede patrick_wuk Nybegynder
18. februar 2011 - 20:46 #6
hej undskyld jeg har købt den her http://www.canon.dk/for_home/product_finder/multifunctionals/inkjet/PIXMA_MP990/

den er bare toppen