Avatar billede pemo Nybegynder
22. juli 2010 - 13:04 Der er 4 kommentarer

Opdeling af manual. Word 2007.

Jeg har et manual som er oprettet i Word 2007. Manualen består af en række afsnit. De første tre afsnit er generelle instruktioner og de sidste afsnit er specifikke for fire forskellige varianter af maskinen. Findes der en funktion hvor man, når dokumentet åbnes, kan vælge om f.eks. afsnit 1,2,3 og afsnit 5 skal vises/udskrives og afsnit 4, 6 og 7 undlades?
22. juli 2010 - 13:12 #1
Gem hvert afsnit i separate underdokumenter, og opret et hoveddokument for hver af visningerne.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. juli 2010 - 12:58 #2
Det er ikke nødvendigt at opdele dokumentet i underdokumenter. Indsæt sektionsskift mellem hver sektion/afsnit. Du kan udskrive en specifik sektion ved at skrive s efterfulgt af sektionsnummeret i feltet Sider i dialogboksen Udskriv (s = sektion/section). Adskil med komma for at angive flere sektioner.

Eksempler:
Udskriv sektion 2:
s2

Udskriv sektion 1, 2, 3 og 5:
s1,s2,s3,s5

Hvis det altid er bestemte kombinationer af sektioner, du vil udskrive, kan du optage en makro, som holder styr på dine valg i dialogboksen Udskriv. Så kan du bruge den makro, hver gang du har brug for det.

NB Opdeling i underdokumenter har været kendt for at kunne ødelægge dokumenter (problemer med dokumenter, som bliver "syge") og har derfor tit været frarådet. Det er muligt, at nyere versioner af Word er mindre tilbøjelige til at lave ravage i dokumenterne.
Avatar billede pemo Nybegynder
23. juli 2010 - 13:28 #3
Tak for forslagene. De er gode, men de løser ikke problemet med sidetallene på de sider der udskrives. Udskriver jeg f.eks. sektion 1, 3 og 5 vil f.eks. siderne 1 til 10, 15 til 17 og 20 til 25 blive skrevet ud, hvor jeg ønsker en fortlønende sidenummerering.
Indholdsfortegnelsen vil heller ikke kunne opdateres med de to metoder. - Eller er jeg galt afmarcheret?
23. juli 2010 - 13:49 #4
Med hoved-/underdokument kan du få opdaterede sidetal og indholdsfortegnelse, der passer til det aktuelle indhold.

Det var netop derfor jeg foreslog denne løsning, og ikke en af de mere primitive metoder.