Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 19:57 Der er 8 kommentarer

Visitation af taske

Er der nogen der ved, om vagter har ret til at gennemrode ens taske, efter man har fået fri fra arbejde for at se om man har stjålet?
21. juli 2010 - 20:53 #1
HEJ,

Denne slags spørgsmål hører egentlig ikke til her i dette forum, men jeg synes du skal snakke med din tillidsmand. Han kender (eller burde) kende reglerne.

Held og lykke.

KR
Avatar billede noltus Novice
21. juli 2010 - 21:00 #2
Har du ikke rent mel i poosen siden du spørger
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2010 - 21:02 #3
"Fri debat" var nok en mere korrekt kategori.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2010 - 21:04 #4
noltus>

Nu er der jo også den mulighed at han er tilhænger af at bo i et retssamfund.

Dem er der stadig nogle stykker af.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juli 2010 - 21:21 #5
og det står sikkert beskrevet i personalehåndbogen - og de roder i et areal svarende til der, hvor de ellers ville pågribe butikstyve (dvs typisk indenfor få meter efter udgang - vedkommende gik, uden at ville betale).
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2010 - 21:24 #6
jeg har nu fuldstændig rent mel i posen, for mig er det bare grænseoverskridende at de roder i mine personlige ejendele
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
21. juli 2010 - 22:45 #7
Det er dem tilladt når du går fra arbejde, det praktiseres især i detail verden hvor man bla skal kunne fremvise bon for evt varer du tager med ud osv. de må dog ikke forfølge dig hehe.
Avatar billede mariaf Juniormester
22. juli 2010 - 07:44 #8
Det er en del af din ansættelsesaftale, så det må de godt.

Det nemmeste og mindst grænseoverskridende er jo slet ikke at have en taske med på arbejde. Det er yderst sjældent at mænd slæber rundt på sådan et monstrom, så det kunne kvinder jo lære en del af. Alternativ have en mini-takse med så lidt som nødvendigt.

Når man ved at tasker gennemsøges, er der jo ingen grund til at udstille sig selv.