Avatar billede skagensrose Nybegynder
19. juli 2010 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetadgang efter installation af AVG antivirusprogram

Hej
Jeg har downloaded AVG gratis version (30 dage) og nu kan jeg ikke komme på nettet. Hvad er det som blokkerer, og hvad kan jeg gøre ved det? Skal jeg fjerne programmet helt, eller er der noget i min opsætning, som skal ændres? Jeg har en Oister Mobil Bredbåndsforbindelse. Når jeg prøver at tilslutte den, skriver den at der er en fejl 720???

Håber, I kan hjælpe mig, sidder på biblioteket nu.

MVH Eva
Avatar billede Selas Nybegynder
19. juli 2010 - 13:06 #1
Det lyder som om du har hentet den version med firewall i som egentlig koster penge men som også blokerer progragrammer i at få adgang til internettet uden din tilladelse, så du skal gå ind i programmets egenskaber og tillade det program der kalder op til nettet at bruge nettet. ;)
Du kan også prøve at slå firewall helt fra for at se om det overhovedet er den der gør det.
Men hvis du vil have den normale AVG der er gratis i mere end 1 måned skal du hente denne her:
http://free.avg.com/ww-en/download-free-antivirus

Men jeg vil anbefale at bruge avast som efter min mening (og mine computer ekspert venners) er et bedre program som beskytter bedre. Det er også gratis efter man har oprettet sig som bruger, ellers er det 2 måneder man har det:
http://www.avast.com/en-eu/index

Og her har du så en gratis firewall (PC tools) jeg kan anbefale, som er bedre end betalings versionerne fr aAVG og avast:
http://www.pctools.com/firewall/

Derud over er det fornuftigt at hente spybot og malwarebytes som beskyttelse imod malware, trojanere etc.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juli 2010 - 16:51 #2
hvis du er på vista/win7, så tag den gratis security essentials fra microsoft selv (deres omdømme kan ikke tåle, at programmmet fejler).
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk
Programmet inkluderer microsofts defender, så det skulle holde spyware osv væk i samme pakke uden at tage flere ressourcer.
Kører også på xp.

Dertil en gratis firewall - http://sphinx-soft.com/Vista/order.html (der er også betalingsversioner - glem dem -  bare vælg rigtigt mellem 32 og 64 bit versionen). Desværre er deres xp-version taget af markedet.

Så har du det hele kørende.
Avatar billede skagensrose Nybegynder
20. juli 2010 - 10:47 #3
Hej igen
Ja, problemet er åbentbart ikke så enkelt. Det findes intet sted hvor jeg kan slå en firewall fra. Jeg har via "værktøjer" deaktiveret Link Scanner og Resident Shield, men kan stadig ikke komme på nettet. Så har jeg forsøgt helt at afinstallere hele AVG 9.0, hvad der ikke vil lykkes. Den stopper et sted, hvor der står, at "fil sc.dat. opretter backup" og så kører den ikke videre. Jeg har Windows XP.
60 point for det svar, som får mig videre og på nettet :-)
Eva
20. juli 2010 - 11:39 #4
Avatar billede skagensrose Nybegynder
20. juli 2010 - 20:06 #5
Jeg lavede systemgendannelse, daterede den til dagen før jeg havde installeret AVG, så nu er mit problem løst :-) AVG er ude og nettet inde :-) Tak for alle jeres svar!
20. juli 2010 - 20:25 #6
(Hvad har du så 'på' nu af sikkerhedsprogram ?)
Avatar billede skagensrose Nybegynder
20. juli 2010 - 21:35 #7
Intet....nu er jeg ret nervøs for, at det samme skal ske igen. Nogen forlag? Jeg skal aflevere en opgave i forb. med mit studie, så nedbrud er det sidste jeg mangler.
20. juli 2010 - 21:46 #8
Du har vel altid en form for BACKUP af den slags filer/dokumenter ?

---
Avatar billede Selas Nybegynder
20. juli 2010 - 22:38 #9
Du har nogle gode forslag i #1.